DAW E2 bewijst klasse in prachtige finale

Op zaterdag 16 april speelde DAW E2 thuis tegen GVV ’57 E1. DAW kon kampioen worden maar dan moest er wel gewonnen worden. Die zaterdag was het prachtig weer, alleen voor de bijgelovigen kon het nog verkeerd gaan; de E2 was ingedeeld in kleedlokaal 13! Tijdens de voorbespreking was het opvallend rustig, de leiders konden hun verhaal doen terwijl er goed geluisterd werd want de jongens van de E2 beseften al te goed dat een gelijkspel geen optie was; er moest gewonnen worden.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd verliepen doelpuntloos tot daar uit een knap uitgespeelde counter de 1-0 viel. Een stukje spanning viel weg en enkele minuten later stond het 2-0. Met de rust in zicht werd het nog 3-0, een stand waarmee gerust de rust ingegaan kon worden.

Na de pauze maakte GVV het onze jongens toch nog lastig. Ze kwamen een paar keer gevaarlijk voor ons doel en de paal en lat weerhield GVV van scoren. Na een actie van GVV trapte de E2 keeper een diepe bal waarmee de aanvallers wel raad wisten; 4-0. Na respectievelijk 4-1, 5-1 en 6-1 vond de scheids het welletjes en floot af. Bovendien was de speeltijd verstreken.

Tijd om te feesten! Fakkels, champagne, vuurwerk en medailles.. een onwetende zou denken dat hier het landskampioenschap beslist was. Natuurlijk stond de platte kar klaar want iedereen in Schaijk moest weten dat de E2 kampioen was geworden. Daarna werd bij DAW nog flink nagepraat over de wedstrijd en het kampioenschap en een ding was zeker, alle E2ers vielen ’s avonds in slaap met de gedachte: “Wij zijn kampioen!”

16_Apr_2011_107_tn

16_Apr_2011_108_tn