Donderdag 7 juli 2011 om 19.00 uur onder een stralende zon op het kunstgrasveld, trad DAW aan tegen FC Den Bosch. Een wedstrijd die m.n. in het teken stond van de voorbereiding van FC Den Bosch op het nieuwe seizoen. In het kader van deze voorbereiding had FC Den Bosch eerder al Nooit Gedacht met 8-0  verslagen en Son & Breugel met 1-11. Voor DAW kwam deze wedstrijd nog erg vroeg in de voorbereiding; de oranjehemden hadden pas 3 trainingen en nog geen wedstrijd in de benen.

De aftrap werd verricht door Jan van Son en zijn 3 kleinzoons (Koen, Jens en Bas) die na 57jaar actief lid (1600 wedstrijden en 3000 trainingen) nu op z'n 65ste een punt zet achter zijn loopbaan als speler. De wedstrijd stond onder leiding van een Schaijks drietal: scheidsrechter Peter Arts en assistent-scheidsrechters Harry v/d Heijden en Jan Hennevelt. De selectie van DAW bestond uit een mix van DAW 1 en DAW 2 en de technische leiding was in handen van Ton van Tuyl (trainer van DAW 2) en de nieuwe trainer van DAW 1 Henri van Wanrooij. Aan DAW-zijde maakte verder de nieuwe verzorger Henk v/d Zanden zijn debuut.

Aan de zijde van FC Den Bosch hadden trainer Alfons Groenendijk en zijn assistenten Jan van Grinsven en Wim v/d Horst een plek in de selectie ingeruimd voor de jeugdige Schaijkenaar Stijn de Looijer. Stijn mocht gelijk in de basis beginnen in een eerste helft waarin FC Den Bosch dominant speelde, maar lang niet wist te scoren. En dat mocht vooral spits Ralf Seuntjens zich aanrekenen. In de 35ste minuut wist hij een opgelegde kans niet te verzilveren. Door te zwak af te werken kon DAW-doelman Rik v/d Linden knap redding brengen. Nauwelijks 5 minuten later hielp de Bossche spits wederom een opgelegde aanval om zeep. Mede hierdoor wist DAW tot de slotminuut van de eerste helft stand te houden. Toen nam aanvoerder Jordens Peters het voortouw en na een mooie combinatie door het midden met Jeffrey Vlug, wist Peters de DAW-doelman te verschalken.

Geen onverdienstelijke eerste helft van DAW, hoewel het spel zich bijna alleen op de DAW-zijde afspeelde. DAW wist maar nauwelijks onder de druk van FC Den Bosch uit te komen. Met name buitenspelers Vlug en Nepomunceno en schaduwspitsen Van den Broek en Van Weert hielden DAW op eigen helft.

In de tweede helft bracht FC Den Bosch bijna een compleet nieuw team in het veld. En of het door deze kwaliteitsimpuls kwam of door de afnemende krachten van de DAW-spelers is onduidelijk, maar FC Den Bosch wist in het 2e bedrijf aanzienlijk meer kansen te creeeren en verse spits Diego Karg was aanzienlijk scherper dan zijn collega in de eerste helft. Alle 5 doelpunten die in de tweede helft werden gescoord, kwamen van de voet van Karg, die een plezierige avond beleefde. Nepomunceno (die was blijven staan na een puike eerste helft) en Reniers (die Vlug verving) verzorgden de assists. Ook zij zullen met plezier terugkijken op de tweede helft, hoewel zij beiden een dot van een kans misten. Nepomunceno trapt in de 55ste minuut over de bal. Hij schrok waarschijnlijk van het lege doel. In de laatste minuut van de wedstrijd overkwam Reniers hetzelfde. Ook hij hoefde de bal maar in een leeg doel te koppen, maar kopte voorlangs.

Conclusie na de 0-6 overwinning van FC Den Bosch was dat DAW een helft goed weerstand heeft kunnen bieden, maar dat het vlottere en creatievere spel van FC Den Bosch in de tweede helft DAW te machtig was.

DAW_17_tn
Jan van Son neemt afscheid (foto Martien Siebers)

DAW_19_tn
Selecties DAW en FC Den Bosch (foto Martien Siebers)

DAW_23_tn
Jan van Son en kleinkinderen nemen de aftrap (foto Martien Siebers)

DSCF0101_tn
Reniers passeert binnendoor

DSCF0103_tn
FC Den Bosch in de aanval

DSCF0110_tn
FC Den Bosch legt een volgende aanval op de mat

DSCF0111_tn
Sjoerd den Brok brengt redding voor DAW

DSCF0112_tn
Karg laat de 0-4 aantekenen
(later meer foto's)

Tenslotte nog even de selecties van beide zijden:

Thuisploeg DAW: Rik v/d Linden, Sjoerd den Brok, Rob Vijnmans, Rik Willems, Niels de Groot, Jeroen van Dijk, Joost Heurkens, Gerwin Wittenberg, Robbert Knipping, Rens Wijnakker, Tom den Ouden, Bas v/d Ven, Rob v/d Ven, Ron Appelhof, Tim Huberts, Mike van Son en Brian Peters (die door een blessure niet heeft kunnen meespelen).

Uitploeg FC Den Bosch: Bruno Appels, Joey Brock, Benjamin v/d Broek, Jeffrey Buitenhuis, Kees van Buuren, Daan van Dinther, Jeffrey Fortes, Tim Hofstede, Diego Karg, Stijn de Looijer, Mohamed El Makrini, Gevaro Nepomenceno, Nick Netten, Jordens Peters, Ronnie Reniers, Ralf Seuntjens, Jeffrey Vlug, Tom van Weert en Julian Willems.