Gelezen op Kliksport:

Het duurt nog wel even voordat de nieuwe competitie begint. Wij als redactie van Kliksport hebben al zin in het nieuwe seizoen. De hoogste tijd om met enkele voetballers vooruit te blikken. Deze keer Rik Willems, de sterke verdediger van DAW.DAW maakte afgelopen seizoen indruk in de 4e klasse H en liep promotie via de nacompetitie mis.

daw-schadewijk2

Willems verwacht dat zijn ploeg dit seizoen weer hoge ogen gaat gooien. "Ik verwacht dat DAW bovenin mee zal doen. Het team is nagenoeg compleet gebleven en bovendien is de onderlinge concurrentie dit jaar weer een stuk groter. Zo is het tweede elftal, met een relatief jong team, ongeslagen kampioen geworden en komen er een aantal goede A-spelers bij de selectie. We hebben afgelopen jaar nogal wat schorsingen en blessures gehad bij het eerste elftal, maar er stonden altijd waardige vervangers voor de afwezigen klaar. Dit kenmerkt het niveau van onze selectie."

Willems maakte afgelopen seizoen zeven goals. Hij wil deze lijn graag doortrekken. "Ik heb aardig wat lengte en wil gevaarlijk zijn bij dode spelsituaties en corners. Ook wil ik me verder ontwikkelen als centrale verdediger en me meer richten op het coachen tijdens de wedstrijd.

Het eind van afgelopen seizoen heb ik een enkelblessure opgelopen. Daardoor heb ik de laatste vier competitiewedstrijden en de eerste ronde van de nacompetitie moeten missen. In de tweede ronde heb ik wel weer wat minuten kunnen maken, maar je merkt dan toch dat je er een maand uit hebt gelegen. Volgend jaar hoop ik geen last meer te ondervinden van de blessure."

Komend seizoen staat de selectie wederom onder aanvoering van een Van Wanrooij. Niet meer van Jurgen, maar van Henry die overkomt van Nooit Gedacht. Willems: "We hebben nu al drie trainingen onder de nieuwe trainer gehad. Dit was als voorbereiding op de oefenwedstrijd tegen FC Den Bosch op 7 juli, die we met 0-6 verloren. Iedereen zal bij een nieuwe trainer op nul beginnen en dat is ook weer goed voor de onderlinge concurrentie. Het zal niet gemakkelijk zijn om hetzelfde (of meer) te bereiken als vorig seizoen maar we zullen daar als groep vol voor moeten gaan."

Het belooft volgens Willems in ieder geval een interessant seizoen te worden. "De competitie waar DAW afgelopen jaar in heeft gevoetbald, ziet er een stuk anders uit in vergelijking met het komende voetbaljaar. We krijgen komend seizoen geen Osse clubs meer tegen. Wel jammer, omdat we vorig jaar geen punt verloren tegen een Osse club. Terwijl we tegen Olympia'18, Vianen, Haps en Milsbeek veel punten verspeelde. Tegen deze teams hebben we iets recht te zetten."

(bron en foto: Kliksport)