Zondag komt het Langenboomse SES naar sportpark “den Heuvel” voor de 5e competitiewedstrijd dit seizoen.

SES startte de competitie prima door de “derby” van aartsrivaal Mill te winnen. Daarna verloor het kansloos van HBV, pakte het een punt in Vianen en vorige week overklaste het Handel door met 4-0 te winnen. Resultaat 7 punten en een gedeelde 5 plaats samen met Milsbeek. Gijs Bens is de snelle aanvaller die de defensie van DAW in de gaten zal moeten houden. Samen met Jilt van Schayik namen ze 5 van de 7 competitiedoelpunten voor hun rekening. De aanvoer naar de aanvallers komt vaak van Gijs Meulepas. Trainer is Claus Foederer uit Veghel.

In het seizoen 2008-2009 speelde DAW voor het laatst tegen SES. Trainer was toentertijd Léon van Wanrooy de broer van…. Het won uit met 0-1 door een doelpunt van Ruud Zegers. Thuis verloor de latere kampioen DAW, met 0-1.

Leuk detail is natuurlijk dat onze huidige trainer Henry van Wanrooy twee jaar werkzaam was voor de geel zwarten. Henry kent dan ook nog een aantal jongens van het huidige elftal.

Bij DAW keert Rik Willems terug van een vakantie. Daar staat tegenover dat Niels de Groot afwezig is door een gebroken neus. De verwachting is dat Niels volgende week weer kan spelen met een speciaal masker. Volgens trainer Henry van Wanrooy zal DAW anders moeten beginnen dan vorige week tegen Mill. Vanaf de 1e minuut concentratie, scherpte, strijdlust, acceptatievermogen, maar vooral plezier uitstralen. Dit zal een éérste vereiste zijn om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen.

SES staat erom bekend veel publiek mee te brengen. Maar zeker met weer een mooie zondag voor de boeg zullen er ook steeds meer mensen uit Schaijk, DAW 1 willen zien voetballen.

Wellicht tot zondag 14.30 uur, mede namens spelers en begeleiding.

De laatste 5 thuisontmoetingen;

2005-2006 DAW - SES 1-2