De scheids: de sport kan niet zonder!

Tijdens de Week van de Scheidsrechter laten we onze waardering blijken aan scheidsrechters, juryleden en aan alle andere officials die zich bezighouden met arbitrage.
De week krijgt landelijke bekendheid door verschillende publiciteitsacties. Verschillende sportbonden organiseren een workshop, bijvoorbeeld voor beginnende scheidsrechters geleid door een topscheidsrechter.
Maak als sportvereniging ook een gebaar naar jouw scheidsrechter/official/arbiter/jurylid en laat tijdens de Week van de Scheidsrechter (van 7-16 oktober) zien dat je hun inzet waardeert en hen nodig hebt. Want zonder scheids geen wedstrijd. En zonder wedstrijden geen club.

De Week van de Scheidsrechter is een initiatief van het Masterplan Arbitrage, een gezamenlijk project van 25 sportbonden en NOC*NSF. Deze partijen spannen zich in voor:

1. Een beter imago van de scheidsrechter/official
2. Meer gekwalificeerde scheidsrechters/officials
3. Verhoging van de kwaliteit van de arbitrage
4. Meer aandacht van bonden en clubs voor arbitrage

Voor de flyer klik op deze link .

Met vriendelijke groet, KNVB district zuid II