De 1e voorronde van de Simply the Best kwis werd een groot spektakelstuk. De spanning was tot het eind te snijden. De dagwinnaars werden de teams van "Einmal Lowe, Immer Lowe" en "Tis wa, zonder d'n Har". De Mistery Guests Gerard en Antoinette Ruijs viel een staande ovatie ten deel.

22 teams aan de start in deze eerste voorronde. De 7 beste zouden zich plaatsen voor de Finale op 7 Januari 2012. Het deelnemersveld was een mooie mix van mannen en vrouwen, jong en iets minder jong, fanatiek of "alleen voor de lol".

De eerste vragenronde "Sport" was zeer pittig. 5 teams wisten hier nog 10 goede antwoorden af te leveren, de rest bleef daaronder.
Vrij vlot daarna werd doorgegaan met de vragenronde "Algemeen". Maar liefst 13 Jokers waren hier ingezet, dus een erg belangrijke ronde. Deze ronde was iets minder moeilijk, met gemiddelde scores rond de 10, met als uitschieters "Ok noch Ok2" en "Tis Wa, zonder d'n Har" met 13 goede antwoorden.

Toen werd het tijd voor de Mysterie Guests. Twee prachtig uitgedoste Masai-krijgers verschenen op het podium. Een knap staaltje werk van de grimeuses Mieke Hommeles en Leonie Klievink. Zes teams wisten zonder vragen te stellen deze mysterieuze gasten te ontmaskeren. De rest ging de bekende Ja/Nee vragen stellen.
Met vragen als "Zit u naast uw man?", "Hebben jullie 3 kinderen?" en "Hebben jullie thuis een slijterij?" wisten uiteindelijk 11 teams de juiste namen op het scorevel te krijgen: Antoinette en Gerard Ruijs.

Antoinette en Gerard zijn heel vaak bij DAW te vinden: Bij de Activiteitencommissie, als leiding, als er bijgesprongen moet worden in de kantine: DAW is hun tweede huis.
Ze hadden 's middags een heel toneelstuk in scene gezet, om zoveel mogelijk familie en vrienden op het verkeerde been te zetten. Naast de gebruikelijke bloemen viel dit sympathieke stel een staande ovatie vanuit de zaal ten deel!
Met een voorzichtige slinger aan het Rad bepaalde Gerard uiteindelijk de categorie voor de Blinde Ronde op "Dierenrijk".

Simply_the_Best_2011_005_tn

Simply_the_Best_2011_012_tn

Simply_the_Best_2011_025_tn

Klik hier voor meer foto's

De Blinde Ronde is altijd een schriftelijke ronde. In 20 minuten tijd kregen de deelnemers de meest uiteenlopende vragen voorgelegd, waarin telkens geraffineerd een dierennaam was verwerkt. "Dierenrijk" bleek goed te doen, met topscores van "Ok noch Ok2" en "Ge wit oit noit" met 15 goede antwoorden.

Toen ook de punten voor de benaderingsvragen waren toegekend, kon de eindstand opgemaakt worden. Hieruit bleek dat het de oud-winnaars "Ok noch Ok2" niet gelukt was door te dringen tot de Finale, en dat het "Prosecco Team" net een paar puntjes te kort kwam voor de Finale, en eindigde op die vervelende 8e plaats.
Een aantal damesteams voerden hun onderlinge competitie, en die eindigde onbeslist, met zowel voor "de Voetbalvrouween" als "Simply Maconijawe" 41 punten en een knappe 12e plek!

Dagwinnaars werden "Tis wa, zonder d'n Har" en "Einmal Lowe, Immer Lowe" met 70 punten, zij mogen zich tot de favorieten rekenen voor de eindzege in de finale!

Plaats Team Punten
1 Einmal Löwe, immer Löwe 70