In een zinderende finale hebben de V'tjes de felbegeerde titel Simply the Best 2012 weten te behalen. De V'tjes bestaat uit Johan Vos, Eric Verstegen, Jan Vogels, Rob vd Ven en captain Ralf Vos.
Tijdens het eindspel wisten zij 1 puntje meer te behalen dan Ok noch Ok 1, de 3Heere eindigde op de derde plaats.

Hoezeer DAW toe is aan een nieuw clubhuis bleek deze finale-avond overduidelijk. Met tientallen stonden de belangstellenden buiten voor de deur te wachten tot deze openging, om zodoende een goed plekje te kunnen bemachtigen.

De eerste vragenronde Sport was weer een pittige klus. De 3Heere wisten hier een overtuigende 14 punten te behalen, UWW1 scoorde er 12, maar het gros van de teams kwam niet aan de 10.

Even later ging het gordijn open en verscheen daar Jeromekke. Jerom was als Mystery Guest afgereist naar Schaijk. Aan de teams de moeilijke opgave om te ontdekken wie achter deze vermomming schuil ging.
Zonder vragen had Ok Noch Ok 1 het al bij het rechte eind, de andere teams gingen over tot het stellen van de bekende Ja/Nee vragen. Met vragen als "Bent u ouder dan 70 jaar?", "Heeft u vroeger een eigen zaak gehad?", en meer specifiek "Heb ik u gisteren bij de Pannenkoekenbakker in Zeeland gezien?" lukte het uiteindelijk slechts 8 van de 21 teams om de juiste naam op papier te krijgen: Frits Spanjers.

Frist liep afgelopen zomer voor de 50e keer de Vierdaagse van Nijmegen. Een unieke prestatie! In zijn werkzame leven was Frits jarenlang de man die 's morgens het brood aan huis bracht.
Het publiek kon deze Mystery Guest zeer waarderen, en gaf hem een grandioos applaus.

STB_Finale_7_Jan_2012_005

Met een flinke swieper aan het Rad bepaalde Frits vervolgens de categorie voor de Blinde Ronde op "Steden en Gebouwen".

Voordat deze categorie gespeeld ging worden, werden er de nodige mensen in de bloemen gezet: het barpersoneel voor hun belangeloze inzet gedurende 4 lange avonden en Mieke Hommeles voor 4 avonden grimmeren.

Ook werd stilgestaan bij het feit dat Quizmaster Henk v/d Zanden deze avond voor het laatst deel uitmaakte van de organisatie. Na 8 jaar geweldige inzet voor Simply the Best stopt Henk ermee. Henk werd bedankt met een bloemetje en een mooie foto-collage. Vanuit het publiek kreeg hij een staande ovatie.

De schriftelijke ronde "Steden en Gebouwen" nam de deelnemers, door middel van foto's, mee naar tal van mooie, hoge, historische of anderszins opvallende gebouwen en steden. Er waren erg veel jokers ingezet in deze ronde, en dit bleek een goed keus. Dikke scores derhalve, waarbij die van Robaniwi en de V'tjes met 16 dubbeltellers de topscores waren.

In de laatste vragenronde voor het Eindspel, Algemeen, wisten de V'tjes nog 12 goede antwoorden te leveren, de rest van het veld bleef veelal steken onder de 10.

Zonder tussenstand bekend te maken werd begonnen aan het Eindspel. Het Eindspel
was alleen voor de Top-3 werkelijk van belang, maar om het voor iedereen zo lang mogelijk spannend te maken, speelde iedereen deze ronde mee.

Na alle scores opgeteld te hebben werden de captains van de Top-3 op het podium gevraagd. Daar konden ze live hun antwoorden oplezen die ze eerder gegeven hadden. Na een nek-aan-nek race tussen de V'tjes en Ok noch Ok1 waren het uiteindelijk de V'tjes die met 1 puntje verschil de titel wisten te pakken!

STB_Finale_7_Jan_2012_066
meer foto's hier

De V'tjes kregen de unieke Simply the Best badjassen uitgereikt, en niet te vergeten de wisselbeker. Hierna volgde een lange en soms emotionele receptie.

De organisatie kijkt terug op een fantastische serie kwisavonden. 4 dagen "volle bak", een geweldige sfeer en een terrechte winnaar: de V'tjes.

Bedankt en tot volgend jaar.
De trotse organisatie: Henk, Jan, Victor en Gerard

Team Captain Score