Zondag staat de wedstrijd tegen VV Handel op het programma. Trainer Jan Marijnissen (broer van) behaalde de laatste twee wedstrijden vier punten. Het bezet met 16 punten de voorlaatste plaats en vecht tegen degradatie. Thuis won DAW van Handel met 3 – 0 door tweemaal Robbert Knipping en een doelpunt van Rik Willems.
De rekenmeesters onderons tellen alvast vooruit, maar heel DAW beseft dat er zondag maximaal drie punten zijn te verdienen en dus wordt er van wedstrijd naar wedstrijd geleefd. Zo is ook de mening van scheidend elftalleider Ronald van der Venne. Ronald over de wedstrijd van komende zondag. “Belangrijk, omdat elke gewonnen wedstrijd onze enig overgebleven concurrent verder zal demotiveren”. “Dus het is zaak om as zondag voor de winst te gaan”. “De 7 punten voorsprong blijven dan minimaal behouden en in de volgende ronde ( na de paasdagen ) voetballen we zelf ( op kunstgras ) tegen HBV, die een stuk stroever draaien dan voor de winterstop en MVC speelt uit tegen Milsbeek”. “Volgens mij een behoorlijke zware pot voor de Mortel” .Maar eerst dus as. zondag. “Zoals ze met tennissen zeggen: puntje voor puntje spelen”. “Ik heb begrepen een niet al te groot veld in Handel en dat tegen een tegenstander die de punten keihard nodig heeft tegen degradatie”. “Dus: vanaf het begin, door een goede opbouw de tegenstander proberen te laten lopen, verdedigend de nul houden en zelf de kansen, die er elke wedstrijd zijn, proberen te benutten”. Klinkt simpel en is het ook. Met winst op zak kunnen we dan goed gaan genieten van de paasdagen. De wens van Ronald is natuurlijk na vijf jaar elftalleider te zijn geweest om afscheid te nemen met een kampioenschap. Hopelijk zijn er weer talrijke supporters uit Schaijk aanwezig om de ploeg te ondersteunen.
Aanvang 14.30 uur. De leiding is in handen van de hr Pennings. Namens spelers en begeleiding tot zondag.