SCHAIJK - DAW was afgelopen seizoen een ploeg die indruk maakte. De succesvolle formatie van trainer Henry van Wanrooy pakte de titel en mag het volgend seizoen in de derde klasse laten zien. Aanvaller Robbert Knipping (20) kijkt uit naar het nieuwe seizoen. "We willen ons verder ontwikkelen en door goed voetbal onze plek vinden in de derde klasse."

De wens van DAW was duidelijk. De Schaijkenaren wilden kampioen worden en slaagden redelijk eenvoudig. Knipping: "Het afgelopen seizoen is heel mooi geweest. We hebben de langdurige wens van veel DAW'ers waar kunnen maken door vrij overtuigend kampioen te worden en te promoveren. Zeker aan het begin van het seizoen lieten we goed voetbal zien met veel goals. In de tweede seizoenshelft hebben we ondanks vele blessures en tegenstanders die zich beter op ons konden instellen toch onze punten binnen gehaald." Als spits kon Knipping belangrijk zijn voor zijn team. "Ik denk dat ik persoonlijk een redelijk goed seizoen heb gedraaid op een nieuwe positie voor mij. Het was fijn voetballen als centrumspits met twee snelle buitenspelers aan de zijkant en creatieve voetballers erachter. Daardoor konden we als team op verschillende manieren gevaarlijk worden."

Knipping is ambitieus. Met de club wil hij groeien, maar persoonlijk heeft hij ook doelen. "In de voorbereiding ga ik me weer richten op de spitspositie en mezelf hier verder in ontwikkelen. We hebben als ploeg zin in de competitie en daar zal ik mijn bijdrage zo groot mogelijk in proberen te maken. Uiteindelijk is elke speler afhankelijk van zijn medespelers, waardoor we ons vooral richten op onze ontwikkeling als team." Een doelstelling wil de Schaijkenaar niet uitspreken. Wel kijkt Knipping erg uit naar de nieuwe competitie. "Het kan een heel leuk seizoen worden. Het is jammer dat Herpinia, Berghem Sport en Prinses Irene de competitie verlaten, anders speelde je tegen nog meer teams uit de omgeving. Maar met onder andere EVVC, Nooit Gedacht en Festilent zitten er nog genoeg 'bekende' ploegen in de derde klasse."

bron: Kliksport.nl