DAW op visite in Venhorst, de tegenstander die met DAW promoveerde naar de 3e klasse. Venhorst kende een uitstekende seizoensopening, het staat gedeeld tweede met al 14 punten, iets waar ze in Venhorst vooraf zeker niet op hadden gerekend. Ook DAW rekende niet op maar twee punten naar zes duels. Maar de cijfers liegen niet, de competitie is nog lang zullen we maar zeggen. Bij Venhorst speelt de topscoorder van de 3e klasse op dit moment, aanvaller Tom v d Boogaart heeft al acht doelpunten op zijn naam. Opvallend vaak in de “dying seconds” van de wedstrijd. Een man om in de gaten te houden, tot in de kleedkamer! De ziekenboeg stroomt langzaam leeg, echter voor keeper Rik van de Linden komt de wedstrijd van zondag nog veel te vroeg. De verwachting is dat Rik weer in de winterstop aansluit bij de groep. We vragen Rik over de wedstrijd van zondag en over zijn blessure. “Persoonlijk is dit voor mij tot nu toe een ontzettend teleurstellend seizoen”. “Natuurlijk heb je jaren naar uitgekeken naar voetballen in de 3de klasse en dan is het frustrerend dat je nog maar 1 wedstrijd ( tegen Festilent) gespeeld hebt”. “Ik hoop persoonlijk dat ik de laatste twee wedstrijden voor de winterstop nog in actie kan komen maar misschien moet ik me richten op na de winterstop”. “Alleen misschien ben ik op dit moment nog wel meer gemotiveerd als ooit”.  “Ik weet niet precies hoe ik het moet verwoorden maar ik had mezelf voorgenomen om dit jaar belangrijker te zijn, echter de vervangers Michiel en Sjoerd doen het uitstekend en daar ben ik erg blij om”. De seizoensopening is niet wat we ervan verwacht hebben. De gigantische blessuregolf is de belangrijkste oorzaak meent Rik. Maar je zag tegen Achates toen we langzaam op oorlogssterkte kwamen de bovenliggende partij waren. Rik; “We waren weer aan het voetballen en dan zie je dat we gewoon een goede ploeg hebben mits we allemaal 100% geconcentreerd en gemotiveerd zijn”. “Iedereen moet weten dat de komende zes wedstrijden ontzettend belangrijk zijn te beginnen met Venhorst”. Vervolgt Rik. En over Venhorst; “Venhorst is een ploeg die altijd goed vanuit de organisatie voetbalt”.“Tegen 10 man van Rhode zakte ze nog in tot eigen helft en kwamen ze er razend snel uit met veel lopende mensen, zeker Tom van de Boogaard was een plaaggeest voor de verdediging van Rhode alleen Niels is zeker wel in de mogelijkheid om hem uit te schakelen”. “Vorig jaar uit gaven ze wel meer druk vooruit alleen trainer van de Ven heeft er dit jaar voor gekozen om zijn team vanuit een goede organisatie te laten voetballen vanaf eigen helft”. “Tot nu toe is dit nog heel succesvol geweest dit seizoen en dit is dus alleen maar te prijzen”. “Ik vindt wel dat we niet teveel naar de tegenstander moeten kijken maar juist uit moeten gaan van onze eigen kracht”. Rik bedankt voor je heldere analyse, we zullen zien welke tactiek de tegenstander te voorschijn tovert. Uiteraard hopen we weer op veel support vanuit DAW. Aanvang wedstrijd 14.30 uur en de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechters Jaspers uit Uden.