DAW-appVandaag, vrijdag 14 december 2012, is voor DAW een heuglijke dag. Zoals bekend wordt de kantine officieus geopend middels de jaarlijkse kaderavond. Met man en macht is gewerkt om de kantine hiervoor gereed te krijgen, waarbij de laatste dagen de activiteitencommissie alles op alles heeft gezet om de kantine in de juiste sfeer te krijgen voor een kleine 3 weken feest bij DAW met de kaderavond, de voorrondes Simply the Best, de nieuwjaarsreceptie en de finale Simply the Best. Een gigantische kerstboom neemt een prominente plek in en de verdere aankleding is helemaal top en passend bij de uitstraling van de kantine.

Maar vandaag is om nog een reden een heuglijke dag, want vandaag gaat de officiele DAW-app de lucht in. Deze app, die je op je telefoon of tablet installeert, biedt o.m. nieuws, algemene informatie, clubagenda, programma/uitslagen/standen, afgelastingen, wedstrijdverslagen, foto's en enkele links (bijvoorbeeld naar livescore van DAW 1). En log je in op de app met je facebook-account dan kun je gebruik maken van het gastenboek, reacties plaatsen of zaken 'liken'. En via push-berichten (notificaties) worden belangrijke DAW-berichten naar je toegezonden en blijf je eenvoudig op de hoogte!

De DAW-app is geheel gratis te downloaden in de shops van de 2 grootste platformen: Apple en Android.

Appstore (Apple) app-apple QR-Code-android
Google Play (Android) app-droid QR-Code-apple

De app werkt op bijna alle iPhones en Android-smartphones. Ook op de iPad moet de app werken. De app werkt niet op Android-tablets of op Windows-tablets/smartphones.

Verschillen tussen de Android en iPhone-versie:
- de iPhone app vermeldt nog niet het veld/kleedkamer. Hier wordt aan gewerkt!
- de foto op het startscherm is bij de Android een enkele foto, terwijl er op de iPhone 5 foto’s rouleren. Binnen afzienbare termijn zullen ook op de Android de 5 foto's gaan rouleren.

Verder goed om te weten:
- bij beide app’s werken we nog aan een ander icoontjes bij de knop 'verslagen';
- er ligt een directe koppeling tussen de DAW-website, mijnclub.nu en de app waardoor er een kleine vertraging zit op sommige knoppen. Op dat moment wordt de opgevraagde informatie binnengehaald door de app. Dit zorgt er wel voor dat de app altijd up-to-date is.

Tenslotte: wij denken met de DAW-app een nieuwe informatiebron te hebben gelanceerd die velen in hun informatiebehoefte zal voorzien. Gewoon snel op je telefoon het laatste nieuws lezen, het wedstrijdprogramma en standen inzien, afgelastingen checken en foto's bekijken. Een gemak voor iedere DAW-speler, ouder van een DAW-speler of een DAW-supporter. Maar ook uitermate handig voor mensen van buiten DAW die zelf (of hun kind) in een team spelen wat in de competitie bij een DAW-team is ingedeeld!