Voorronde twee van Simply the Best is achter de rug. Zelfs 38 deelnemende teams paste goed in de kantine. Het deelnemersveld was zeer actief geweest met de pre vragen. Alle teams hadden hier de 5 punten in de wacht gesleept. Veel oud winnaars speelden vandaag mee. Zouden ze hun status waarmaken en zich al rijk mogen rekenen met de finale?

2912sfeerSTB

De eerste ronde Sport/DAW. Een ronde waar meerdere teams de joker op hadden gezet. Er waren ook deze keer weer inkoppertjes zoals: Tussen welke 2 teams ging de afscheidswedstrijd van Johan Cruijff in 1978? Waarbij door sommige teams zelfs de uitslag van 8-0 werd genoteerd tussen Bayern Munchen en Ajax. Maar ook wat moeilijkere vragen zoals: Oud DAW’er en oud profspeler Wim Vissers scoorde 1 maal in zijn carrière in de eredivisie. Tegen welke huidige eredivisieclub scoorde hij zijn enige doelpunt voor Den Bosch in de eredivisie? Waarbij het antwoord FC Utrecht gegeven moest worden.
In deze ronde werd het beste gescoord door Ut wurd wa 1, op de voet gevolgd door TSV 1860 Munchen.

Daarna was het tijd voor de ronde met de mistery guest.

MGThijs2912mgthijs

In de spotlight kwam een groene heks te zitten. Na enige bestudering waren er 6 teams waaronder het Prosecco team, Zo gut ut nie en Chasse Patate die het op het zicht al bij het juiste eind hadden en zo 15 punten in de wacht sleepte.
Als tweede aanwijzing volgde de cryptische omschrijving:

Deze nachtraaf kent geen pleinvrees”

Hierna waren er wat meer teams die de gok waagde en het briefje voor 10 punten inleverde. Voor sommige bleek het een goede keuze, voor andere was het helaas. Als laatste van dit onderdeel konden door de teams die nog in het spel waren vragen gesteld worden. Wat algemene vragen zoals bent u een man of woont u nog thuis, maar ook wat specifiekere vragen zoals heet uw opa Toon? Nadat alle teams hun antwoord ingeleverd hadden kon de mistery guest zijn vermomming van zich afgooien, en bleek er onder het heksenkostuum niemand minder te zitten dan Thijs Ploegmakers. Bij sommige beter bekend als DJ Adaro, die binnenkort zijn opwachting maakt bij het feest Maximum.

Hierna was het tijd voor Thijs om wat anders te spinnen als plaatjes en gaf hij een draai aan het rad.
Hij bepaalde hiermee de blinde ronde op “Kent u deze nog”. Hierin kwamen verschillende categorieën aan bod zoals songteksten, oude reclames en wat zeer bekende uitspraken uit films. Aangezien er veel teams hun joker hadden gezet op deze ronde was het voor sommige erop of eronder. De beste scores werden hier behaald door de latere winnaars de V-tjes maar ook Mensa en kids, Uli’s wonderboys en Olling schik en gein scoorden goed.

Als laatste de algemene ronde. Ook hier weer een goede mix van zeer moeilijke en zeer makkelijke vragen. De hoogste scores werden behaald door de Vrouwen van GWON en de Durdouwers mannen.

Uiteindelijk werden de punten bij elkaar opgeteld en bleek het nog zeer spannend te worden in de middenmoot. Zouden de benaderingsvragen dan nog het verschil gaan maken? Het antwoord daarop is ja.
De Voetbalvrouwen hadden bij de laatste benaderingsronde de volle 5 punten binnengehaald en waren daarmee zeker van een plaatsje in de finale.

2912sfeerSTB2

Nadat alle punten waren opgeteld bleken er 3 teams die nog moesten strijden voor 2 plekken in de finale. De Dorstvlegels, de wulpse ansjovisjes en Team 5 konden nogmaals aan de bak.
Er werden extra benaderingsvragen gesteld waarmee de Dorsvlegels en
de wulpse ansjovisjes” de laatste overgebleven finaleplekken voor de neus van team 5 wegkaapte.

A.s. Zaterdag 5 Januari de finale van Simply the Best.
Finalisten mogen 1 speler vervangen.

Aanvang 20.00 uur precies.
Kantine open: 19.00 uur.