Stijn de Looijer maakte afgelopen zomer de overstap van FC Den Bosch naar NEC, maar gelukkig is hij in Nijmegen nog niet geweest. De eerste seizoenshelft stond in het teken van blessures. Nu is hij fit en wil stap voor stap naar een basisplaats toewerken.

"Ik raakte al snel geblesseerd aan mijn lies en heb daarna drie keer achter elkaar een hamstringblessure gehad", zegt De Looijer op het digitale thuis van Sports Entertainment Group. "Twee keer heb ik mijn hamstring verrekt. Daarna scheurde mijn hamstring af, terwijl ik bijna weer fit was, tijdens een van de laatste testen. Toen was duidelijk dat ik tot de winterstop niets meer zou kunnen doen. Erg teleurstellend."

"Ik had een andere start verwacht bij mijn nieuwe club", vervolgt De Looijer zijn verhaal. "Ik heb ook geen verklaring voor die blessures. Misschien lag het aan de aanpassing. Bij Den Bosch deed ik geen krachttraining, hier wel. Ook zat ik bij Den Bosch nog op school en trainde ik maar drie of vier keer per week. Hier zes of zeven keer.  Misschien was het ook wennen aan een hoger niveau. Alles gaat sneller. Er kunnen meerdere oorzaken zijn."

De middenvelder hoopt dat 2013 zijn jaar gaat worden. "Nu voel ik me helemaal fit. Eindelijk kan ik lekker wedstrijden spelen en er iets van maken. Het voelt alsof ik nu pas echt begonnen ben bij NEC. Nu kan ik het voor een langere periode laten zien. Om te beginnen bij Jong NEC en daarna hoop ik bij het eerste te komen."

"Het komende halfjaar moet ik zien aan te haken bij het niveau en volgend jaar moet het echt gebeuren. Ik heb een contract tot 2016 en het was ook de bedoeling dat ik in mijn eerste jaar mocht wennen aan het hogere niveau. In het tweede en derde jaar moet ik een basisplaats zien te bemachtigen. Daar ga ik voor", sluit De Looijer af.

DeLooijer