Dat is waar het eigenlijk omdraait deze wedstrijd. DAW is een middenmoter met een duidelijk gat naar onderen en boven op de ranglijst. De tweede periode gaat tussen EVVC en Rhode. Voor DAW is er nog maar één prijs te winnen deze competitie en dat is dus de derde en laatste periode. Rhode een mooie vergelijkbare vereniging uit St Oedenrode. 850 leden tellend en net als bij DAW eigen jongens bij het éérste. Rhode is aan een prachtige reeks bezig, het verloor sinds oktober geen enkel duel en moest alleen via een gelijk spel punten afstaan tegen koploper Erp. Het doelsaldo is indrukwekkend en het scoorde al in drie competitiewedstrijden zeven doelpunten of meer. Afgelopen zondag werd MVC nog getrakteerd op een 8-1 nederlaag. En dat ondanks het feit dat topscoorder Teun Latijnhouwers geblesseerd is (10 doelpunten) scoort de ploeg zeer makkelijk. Naar verluid acteert de ploeg nu iets anders, twee ipv drie spitsen, enfin we zullen het zien. Bij DAW is Maikel van Orsouw geschorst naar aanleiding van zijn vierde gele kaart. Daarentegen keren Rob Vos en Niels de Groot terug van een blessure. Rob begint op de bank en Niels start in de basis. Voor DAW zorg om goed te starten tegen het lastige Rhode, het zal zorgvuldiger moeten omspringen met de kansen en niet als tegen Erp achter de feiten aanlopen. Al met al een prima test om te zien waar men staat met een vrij complete groep in deze klasse. Scheidsrechter van dienst is de hr Reddy uit Helmond. Wellicht tot zondag.

Foto (Ingrid Willems) Robbert Knipping komt net te laat tegen Rhode

Rhode-Daw 30 September 2012 013