DAW moet zondag zien af te rekenen met Achates. De ploeg uit Ottersum, gemeente Gennep. Ottersum en Gennep  worden gescheiden door de Niers een zijrivier van de Maas. Het team van trainer Schuijffel (volgend seizoen SCP in Puiflijk) won afgelopen zondag in de Mortel nadat het in de eerste helft op een 2-0 achterstand had gestaan nog met 2-3. Bij Achates keren twee spelers terug van een schorsing en bij DAW keert Maikel v Orsouw terug van een wedstrijd toe kijken. Het team van trainer Henry van Wanrooy is dan ook nagenoeg compleet. Maar het zal vol aan de bak moeten. De weergoden voorspelen een ijzig weekend en het doorgaan van de wedstrijd is nog lang niet zeker. Bij DAW staat in de verdediging de immer hardwerkende en super fanatieke Niels de Groot die, dat mogen we wel zeggen, aan een prima seizoen bezig is. We vragen Niels naar de wedstrijd van zondag. Niels, "aankomende zondag staat alweer de tweede wedstrijd van de 3e periode op het programma voor het 1e elftal van DAW". "Nadat afgelopen zondag het hoog geklasseerde Rhode naar huis werd gestuurd met een nederlaag, willen de oranje hemden nu de 3 punten mee naar huis nemen uit Ottersum". "Achates staat eveneens hoog geklasseerd op de ranglijst en heeft tot dusver nog maar één nederlaag geleden". Mooie uitdaging voor DAW om hier een tweede aan toe te voegen". "Achates beschikt over een gevaarlijke aanvalslinie en dan vooral over de flanken, met als gevaarlijkste man Maarten van Burg die tot op heden 10 keer het net heeft laten bollen, evenveel als DAW topscorer Brian Peters". "Zaak voor DAW om hier een solide verdediging tegenover te zetten". "Waar DAW voor de winterstop nog wel is problemen had met blessures, beschikt trainer Henry van Wanrooy over een compleet fitte selectie". "Er zullen de zondag dus keuzes gemaakt moeten worden". Mooie taak voor trainer Henry van Wanrooij zullen we maar zeggen. Het beginsignaal zal worden gegeven door scheidsrechter J Oppers op sportpark de Niersvallei in Ottersum hopelijk bent u erbij.

Foto (Ingrid Willems) Niels stoomt op langs de zijlijn in de uitwedstrijd bij Festilent

Festilent-daw 1 sept  2012 156