De enige beslissing in de derde klasse D die nog moet vallen, wie speelt er nacompetitie voor behoud van de derde klasse, Festilent of Vitesse'08. De laatste komt op bezoek bij DAW en heeft 2 punten voorsprong op de Zeelanders. Wint Vitesse dan is het veilig, speelt het gelijk of verliest het van DAW dan speelt Festilent zichzelf veilig als het thuis zelf wint van het al gedegradeerde MVC. In alle andere scenario's speelt Festilent nacompetitie. Bij een gelijke stand tussen Vitesse en Festilent gaan de Zeelanders Vitesse'08 voorbij op de ranglijst door een beter doelsaldo. Het doelsaldo geldt namelijk wel bij een plek die recht geeft op nacompetitie.

DAW kijkt alvast met een schuin oog naar de derde klasse C, daar waar de eerste tegenstander van de nacompetitie vandaan moet komen. De winnaar van de eerste periode, deze is gewonnen door IVO uit Velden. Maar deze ploeg kan nog via een Houdini-act kampioen worden. Lukt dit de Noord-Limburgse ploeg uit Velden, dan wordt Sparta'18 uit Sevenum de 1e tegenstander van DAW op donderdag 16 mei in Schaijk. Maar hierover volgende week uiteraard meer.

Eerst maar eens de wedstrijd tegen Vitesse met het bijna afscheid van succes trainer Henry van Wanrooy. Henry: "als eerste wil ik terug kijken op een bewogen seizoen. Na geschiedenis te hebben geschreven, samen met mijn begeleiding, om na 22 jaar DAW weer in de derde klasse terug te laten keren met schitterend voetbal in de eerste 9 wedstrijden en daarna met 12 punten voorsprong kampioen te worden. In de 3e klasse is fitheid van belang. Na de vele blessures in begin van dit seizoen was het voor ons zaak om de rust te bewaren en spelers vertrouwen te geven, omdat, als wij fit zijn, we van iedere tegenstander kunnen winnen. De ommekeer kwam toen Brian inviel tegen Ruwaard en een kansloze en slechte wedstrijd omgezet werd in 3-2 winst. In de daarop volgende wedstrijden, met een zo goed als fitte groep kwamen de punten. Van begin aan heb ik gezegd, wij gaan voor de derde periode. Ik ben mij altijd aan mijn eigen visie blijven houden, dat heeft bij elke vereniging gewerkt. In de derde klasse hebben wij als team en spelers individueel weer tactische en mentale stappen gemaakt. Rob Vijnmans is hierin heel belangrijk geweest, hij was mijn belangrijkste aanspreekpunt en hij moet gewoon doorgaan volgend seizoen! Met een prachtige serie met goed voetbal, en ook vaak nog met twee of drie blessures, hebben wij laten zien dat wij een hele goede ploeg hebben en dan niet alleen de eerste elf. Tenslotte: complimenten voor mijn begeleiding, assistent en medische staf die altijd achter mij hebben gestaan. Ook Dirk-Jan heeft daarin een steentje bijgedragen aan het succes met nooit het 2e uit het oog te verliezen."

Nu de wedstrijd: Vitesse'08 moet van DAW winnen om niet in de nacompetitie te komen. Henry: "uit wonnen we met 0-8, maar Vitesse'08 heeft in de as goede en ervaren spelers teruggehaald van de lagere elftallen. Wij gaan voor de winst om zo hoog mogelijk te eindigen en Festilent te helpen. En dan op naar het toetje, de nacompetitie. Vorige zondag hebben we samen met het kampioenschap van het 5e en dames 2, supporters en bestuursleden en alle andere DAW'ers het bereiken vaan de nacompetitie prachtig gevierd."

Zondag dus de slotdag bij DAW met als toetje de wedstrijd om half drie. Scheidsrechter van dienst is de heer Van Rijbroek. Tot zondag enne uiterlijk vandaag kun je je nog aanmelden voor het altijd gezellige DAW-ontbijt op de slotdag voor de senioren (stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).