Op maandagavond ging DAW D2G op bezoek bij Estria D1G voor hun kampioenswedstrijd.
Na een mooi seizoen hebben de spelers zichzelf in deze kansrijke positie gespeeld voor het kampioenschap.
DAW D2G had nog 2 punten nodig om het kampioenschap binnen te halen en een overwinning was dus nodig.

Estria D1G bleek een moeilijk te nemen obstakel en DAW speelde dan ook een moeizame 1e helft.
Er werden niet heel veel kansen weg gegeven, maar ook DAW kon maar weinig creëren.
De 2e helft kon DAW meer druk geven op de verdediging van Estria. Hierdoor werden er meer kansen gecreëerd en kwam er meer geloof bij de DAW supporters. Een grote groep supporters was naar Escharen gekomen en richting het einde van de wedstrijden werden de spelers steeds meer aangemoedigd om het broodnodige doelpunt te maken.

Ongeveer 8 minuten voor tijd kon DAW dan toch de trekker overhalen en werd de 1-0 binnen geschoten.
Met zeker 5 minuten blessuretijd kon DAW de voorsprong vasthouden en werd er na het laatste fluitsignaal een feestje gebouwd op het veld. Na de foto's, de champagne van de supportersvereniging, de bloemen van DAW en snoep van de ouders werden de trainers onder de douche gezet en werden verschillende klassieke kampioensliedjes luidkeels door de spelers en leiding gezongen.

Met nog 1 wedstrijd te gaan is DAW D2G niet meer in te halen door de andere ploegen en mogen ze zichzelf KAMPIOEN noemen.

Max vd W, Rick, Koen, Huib, Ted, Bart, Hidde, Milan, Jimmy, Joep, Zoë, Cas, Max S., Tijmen en Jacco.
Van harte gefeliciteerd met het kampioenschap namens de leiding.

DAW D2 2DAW D2 1