Woensdag 29 mei was er een voetbalinstuif bij DAW voor de 4 en 5 jarige kinderen uit Schaijk.
Verschillende jongens en meisjes kwamen vol enthousiasme naar het sportpark om te laten zien wat ze kunnen. Ze werden welkom geheten met een bekertje ranja en voor de ouders en grootouders was er koffie of thee.
Onder begeleiding van Ibo Ulku (leider jeugdteam) gingen ze eerst de kleedkamers bekijken, de ouders kregen zonodig uitleg van Nico Geurts (coördinator van de F, minipupillen en kabouters). Daarna gingen ze naar het hoofdveld om te laten zien wat voetbal is.
Ibo kreeg hulp van de jeugdspelers Twan, Hannad, Stan en Koen om de kinderen de sport voetbal te leren kennen.
De eerste groep mocht van Ibo, Twan en Hannad het penalty schieten en conditie training leren en de tweede groep speelde een partijtje voetbal met Koen en Stan.
Na de pauze onder het genot van een bekertje ranja en een zakje chips werden de groepen omgeruild.

Ondanks het regenachtig weer hebben de kinderen laten zien wat ze kunnen en naar ons idee zijn dit de spelers die voor DAW de toekomst zijn.

Instuif 2013