Vrijdagavond 12 december, de tweede vrijdag van de laatste maand, vond weer de DAW-kaderavond plaats. Een feestavond die DAW haar trouwe en actieve vrijwilligers aanbiedt. En dus komen al die mensen die de gang naar sportpark D'n Heuvel al bijzonder goed kennen, nog maar eens naar het clubhuis. En dat waren er dit jaar weer velen. Zij konden rekenen op de traditionele speech van DAW-voorziter Henrie Lamers, die jaarlijks van de gelegenheid gebruik maakt te benadrukken hoe belangrijk de vrijwilligers zijn voor DAW en die gestopte en jubilerende vrijwilligers in het zonnetje zet.

Henrie begon er mee de Activiteitencommissie en VUT-ploeg te bedanken voor de sfeervolle aankleding van de kantine en zette toen uiteen dat er eigenlijk twee soorten vrijwilligers zijn die de kerntaak van DAW, het beoefenen van de voetbalsport, mogelijk maken. Allereerst de groep 'voetbalfaciliterende vrijwilligers' (de VUT-ploeg, de besturen en commissies) die zorgen voor organisatie, beheer, onderhoud, etc.. En ten tweede de groep 'voetbalactieve vrijwilligers' (trainers, leiders, assistent- en scheidsrechters) die zorgen voor opleiding, begeleiding, coaching, wedstrijdleiding, etc. Henrie vroeg de groep voetbalactieve vrijwilligers een applaus te geven voor hun goede werk, en vice versa.

Daarna keek Henrie nog eens terug op het jubileumfeest eind augustus en vooruit naar de nieuwjaarsreceptie van 1 januari aanstaande (aanvang 15.00 uur) waar niet het jubileumboek gepresenteerd gaat worden (dat zal plaatsvinden op 27 februari), maar waar wel de clubman/clubvrouw bekend zal worden gemaakt en daarnaast bijzondere aandacht zal worden geschonken aan enkele mensen die dat verdienen. Hij riep iedereen op om er bij te zijn en op tijd te zijn.

Het laatste deel van de speech bestond uit de aandacht voor de 49 gestopte kaderleden en 10 jubilerende kaderleden. Met name de jubilerende kaderleden werden uitgebreid in het zonnetje gezet en dus konden Ruud Loeffen (12,5 jaar jeugdtrainer / jeugdleider / CJTZ), Eddie Manders (12,5 jaar jeugdleider / jeugdbestuur / scheidsrechter), Geert Manders (12,5 jaar jeugdleider / jeugdbestuur / scheidsrechter / PR-cie), Antoinette Ruijs (12,5 jaar activiteitencommissie), Henry van Boekel (12,5 jaar jeugdleider / CJTZ / jeugdbestuur), Nico Geurts (12,5 jaar in te veel functies om op te noemen), Jan Vos (12,5 jaar lid van VUT-ploeg), Henk van der Velden (12,5 jaar lid van VUT-ploeg), Piet van Mun (12,5 jaar lid van VUT-ploeg) en Jan Princen (12,5 jaar lid van VUT-ploeg) naar voren komen om een oorkonde en een bloemetje in ontvangst te nemen onder lofrede van de voorzitter.

Na deze plechtigheden kon het feest echt van start gaan en daarvoor was anderssoortig Schaijks talent uitgenodigd. Niemand minder dan Mari & de Maries zorgden voor de muzikale omlijsting van de avond. De stemming zat er mede door het feestrepertoire lekker in waardoor de meeste aanwezigen pas laat huiswaarts keerden.

Kaderavond141
Kaderavond143