Voormalig DAW'-er Erik van der Ven, op dit moment trainer van Hoofdklasser sv TOP samen met Theo van Cleef, is per direct aangesteld als de nieuwe assistent-trainer van FC Den Bosch. Hij heeft een contract getekend voor anderhalf seizoen met optie voor nog een seizoen.

Erik heeft maandagochtend al voor het eerst bij de Bossche ploeg op het veld gestaan. Naast assistent-trainer is het ook trainer van Brabant United B1, de gemeenschappelijke jeugdopleiding van FC Den Bosch en RKC Waalwijk. Tot de zomer blijft Erik het combineren met zijn werkzaamheden bij Brabant United B1 en sv TOP 1. Eerder maakte hij al bekend na dit seizoen te vertrekken uit Oss. Na de zomer is hij nog wel van plan om een jeugdteam te trainen bij Brabant United en assistent-trainer te blijven bij FC Den Bosch 1. "Fijn om te horen dat ze zoveel vertrouwen in me hebben", aldus Erik die in zijn spelende carrière uitkwam voor DAW, PSV, Racing Genk, Helmond Sport, TOP Oss, Helmond Sport en FC Emmen.

Erik van der Ven