Terwijl de rookwolken van twee avonden Simply The Best nog nauwelijks waren opgetrokken, was het op donderdag 1 januari 2015 traditiegetrouw weer tijd voor de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van DAW. Met dank aan de inzet van een groot aantal vrijwilligers was de kantine op tijd omgebouwd tot ontvangstruimte en ook dit jaar mocht DAW zich weer verheugen met een goede opkomst. Speciale genodigden waren de buurvrouwen van korfbalvereniging Emos. DAW en Emos hebben voor de komende jaren ingezet op een verdere intensivering van de samenwerking.

Hoogte- en dieptepunten
Voorzitter Henrie Lamers blikte tijdens het officiële gedeelte terug op het jaar 2014. Hoogtepunten van 2014 waren uiteraard het 75-jarig jubileumfeest dat van 29 tot en met 31 augustus 2014 werd gehouden en de verlenging van het contract met hoofdsponsor Bouwbedrijf Van Dinther BV. Het bouwbedrijf heeft zich ook voor de komende zes seizoenen aan onze vereniging verbonden en daar zijn wij als vereniging uiteraard bijzonder blij mee.

Ook was 2014 het jaar waarin DAW haar 1.000e lid mocht verwelkomen: Kees Aarts, zoon van Robin Aarts en kleinzoon van naamgenoot Kees Aarts die in de jaren ’60 en ’70 furore maakte bij profclubs Willem II, ADO, Go Ahead Eagles en één keer uitkwam voor het Nederlands elftal. En de supportersvereniging mocht tijdens het jubileumweekend haar 200ste lid verwelkomen en schonk tijdens de nieuwjaarsreceptie wedstrijdballen aan alle seniorenteams. Sportief gezien sprongen met name de halve finaleplaats van Dames 1 in het bekertoernooi, het overtuigende kampioenschap van DAW 2 en de kampioenschappen van de A1, C1 en D1 in het oog.

Daarnaast waren er helaas ook weer een aantal dieptepunten te betreuren. Met name het overlijden van Koos Jordens op 26 augustus 2014 en het heengaan van erelid Harrie van der Zanden op 15 november 2014 zorgden voor een zwarte rand om dit jubileumjaar.

Leden van verdienste
Naast korfbalvereniging Emos hadden nog dertien personen een individuele uitnodiging ontvangen voor de Nieuwjaarsreceptie. Bij besluit van 8 december 2014 heeft het bestuur van DAW namelijk unaniem besloten om een groep DAW’ers in hart te nieren te bevorderen tot ‘Lid van verdienste’ van DAW.

Deze eer viel – om uiteenlopende redenen – ten deel aan Tinie Verstegen, Mari Lange, Ron van den Heuvel, Gerrit van der Linden, Frans van Boekel, Henk van der Zanden, Peter van der Zanden, Leo van den Heuvel, Wim van Son, Geert Romme, Jan van Mun, Johanna van Mun en Herman Spierings (postuum). Danny Spierings was aanwezig om de prijs namens Herman in ontvangst te nemen.

Kees Bogers Trofee
Tenslotte onthulde voorzitter Lamers tijdens de Nieuwjaarsreceptie ook de naam van de Clubman Van Het Jaar 2014. De clubman wordt jaarlijks gekozen door het hoofdbestuur, op voordracht van alle bestuursleden, commissieleden en kaderleden die DAW rijk is. De eer viel dit jaar ten deel aan Jan Janssen. Jan had als lid van de ‘Stuurgroep DAW’ een belangrijke rol bij de realisatie van de nieuwe accommodatie van DAW en was dit jaar één van de grote aanjagers bij de totstandkoming van het jubileumboek van DAW.

Dit is overigens slechts een kleine greep uit de vele zaken waarvoor Jan zich door de jaren heen bij DAW heeft ingezet. Hij is vanaf het begin betrokken geweest bij de organisatie van de succesvolle Simply The Best quiz, schrijft als lid van de PR-commissie de wedstrijdverslagen van DAW 1 en heeft zijn diensten beschikbaar gesteld in de Technische Commissie, als coördinator van de klasse 4-5-6 en bij de coördinatie van scheidsrechterszaken. Tenslotte had Jan had van 2006 tot en met 2013 zitting in het Hoofdbestuur en in de Sponsorcommissie. Met zijn fanatieke sponsorwerving heeft Jan een belangrijke bijdrage geleverd aan de huidige uitstraling van ons sportpark.

Jan ontving hiervoor zeer verdiend de Kees Bogers trofee met bijbehorende oorkonde uit handen van voorzitter Henrie Lamers. Daarnaast ontving hij een op zijn persoon toegesneden kunstwerk, ontworpen door Ietje van Dijk.

Afsluiting
Nadat het officiële gedeelte afgerond was, luidden de aanwezigen onder het genot van een hapje en een drankje gezellig gezamenlijk het nieuwe jaar in. Een jaar dat voor DAW in het teken staat van het structureel verder verhogen van niveau van de hoogste heren-, dames- en juniorenelftallen, het op peil houden van de sponsorinkomsten en het gezond houden van de exploitatie van de nieuwe kantine.

Emos in de kantine
Enkele dames van Emos

Leden van verdienste
12 Leden van Verdienste (op de foto ontbreek Mari Lange)

Jan clubman2
Clubman 2015 Jan Janssen

Jan clubman1
Jan temidden van zijn partner, kinderen en ouders

Zie hier meer foto's van deze historische dag!