Zondag 21 februari 2015 organiseerde de Supportersvereniging van DAW in samenwerking met onze buurvrouwen van korfbalvereniging Emos een Dienstenveiling. Even leek de regen spelbreker te worden, want door de aanhoudende regen besloot de KNVB om alle wedstrijden in de B-categorie af te gelasten. Gelukkig kon de organisatie toch op een behoorlijke opkomst rekenen en was het de hele middag gezellig druk in de kantine van DAW.

Onder leiding van geroutineerde veilingmeesters Leonard Steetsel en Prins Johnny ‘d’n Alleruurste’ ging de ene na de andere spraakmakende dienst over de toonbank. Zo gingen de gelukkige aanwezigen onder meer naar huis met een spetterend huiskamerconcert van de Hofkapel, een exclusief ritje in een vrachtwagen met Emos-voorzitter Marjon Vos en de wedstrijdbal van de bekerwedstrijd Roda JC – Vitesse.

DAW 1 - dat zojuist het vlaggenschip van Nulandia tot zinken had gebracht - huurde voor haar eerstvolgende wedstrijd de supporterskunsten van DAW A1 in. De A1 van DAW zal de ploeg tijdens de uitwedstrijd bij Hapse Boys als geboren hooligans ondersteunen met spreekkoren, trommels, vlaggen, spandoeken en heuse fakkels. Na de wedstrijd zullen de spelers van DAW A1 ook nog twee uur als ober fungeren. Een selecte afvaardiging van carnavalsvereniging Ut Wurd Wa mengde zich ook in de strijd. Vol overgave sleepte de club de diensten van Prins Johnny, grootvorst Maarten en vier leden van de Raad van Elf in de wacht, die hen komend jaar een avondje komen helpen met het bouwen van een carnavalswagen.

Dankzij dit soort ludieke koopjes is de organisatie er ondanks het slechte weer en de afgelastingen in geslaagd om een erg mooi bedrag op te halen. Aan het eind van de rit zat er namelijk zo’n € 5.380,- in de kassa. Deze prachtige opbrengst komt enerzijds ten goede aan de Supportersvereniging van DAW en anderzijds aan de festiviteiten rondom het 50-jarig bestaan van korfbalvereniging Emos.

tn IMG 7250

tn IMG 7256