Op zaterdag 6 juni werd bij DAW in Schaijk tijdens de slotdag voor de jeugdafdeling voor het eerst de Rabobank for fair Play-award uitgereikt. Een award in het leven geroepen door de jeugdafdeling van DAW samen met hun hoofdsponsor de Rabobank Oss e.o.

Een seizoen lang hadden alle clubscheidsrechters alle A tm D teams beoordeeld op hun sportief gedrag binnen en buiten de lijnen en samen met de klassecoordinatoren werd het sportiefste team gekozen. Sportief in de ruimtste zin van het woord.

Aanvoerder William Boeijen  van DAW C3 kreeg vol trots de grote wisselbeker uit handen van jeugdvoorzitter Marcel van den Heuvel uitgereikt. Een team dat nipt de B3 had verslagen en een heel seizoen lang op alle fronten zich sportief had gedragen. Het gedrag van de leiding (Ben Spierings, Peter Broere, Hendri Timmers) speelde hierin zeker ook een grote positieve rol.

Met een gemiddelde van boven de 8.5 is de C3 de terechte winnaar geworden van de eerste rabobank for fair play-award. Commentaren als “Zeer sportieve wedstrijd” “Leuke wedstrijd om te fluiten” en “Erg sportief” waren terug te lezen in de diverse scheidsrechtersverslagen. De C3 was er zienderoge trots op. Behalve een groot applaus en de wisselbeker ontvingen alle spelers en leiding een certificaat en werden ze op friet met een consumptie getracteerd. Een zeer geslaagd initiaitef dat volgend seizoen zeker een vervolg krijgt.

tn3