Afgelopen zaterdag een historisch moment: het g-team van DAW speelde zijn eerste vriendschappelijke wedstrijd. Dit om alvast te oefenen voor na de winterstop, want dan gaan we daadwerkelijk competitie spelen op zaterdag. Rond de klok van half 1 betraden de spelers van DAW met een grote glimlach op het gezicht het sportpark. Ze zouden hun eerste wedstrijd gaan spelen tegen tegenstander UDI G2. Deze kwamen ook niet veel later het terrein in Schaijk oplopen. De spelers stelden zichzelf spontaan aan elkaar voor waarna ieder zijn eigen kleedkamer opzocht en zich ging omkleden.

Na de warming up kon er dan echt gestart worden. Een hand, een succeswensing en het fluitsignaal klonk. In het begin ging het gelijk op, er werd over en weer gevoetbald. UDI opende uiteindelijk de wedstrijd met een goal. Ook de tweede goal was voor UDI. De coaches van UDI riepen de sterke speler van het team even aan de kant en stimuleerde hem in plaats van alleen naar de goal te gaan, zijn medespelers te laten scoren. Je zag dat UDI meer ervaring had dan wij. Maar uiteindelijk, net voor het rustsignaal werd het harde werken van Daan in de eerste helft beloond met een goal. 2-1.

In de rust een lekker glaasje ranja en wat aanwijzingen voor de tweede helft. Er moest meer over gespeeld worden en ook was het belangrijk dat er een verdediging was. Iedereen naar voren is leuk, maar dat werkt niet. Dat deze aanwijzingen werkten werd al vrij snel in de tweede helft beloond. Er werd gescoord! 2-2. We kwamen zelfs voor 3-2. Udi kwam weer, 3-3. Het ging gelijk op. Iedereen was fanatiek bezig met het spel. Uiteindelijk werd DAW sterker en sterker. We speelden beter naar elkaar over en de posities werden beter ingenomen. De einduitslag was 9-4 voor DAW. Wat een euforie voor onze spelers.

Na de wedstrijd mocht ieder als afsluiting nog een penalty nemen. Mooi dat ieder dan de kans krijgt één keer die bal te mogen raken om te mogen schieten op doel. Wederom was de blijdschap groot na het maken van een goal.

Dank je wel UDI voor deze leerzame wedstrijd. Maar natuurlijk ook een groot dank je wel aan alle fans die ons kwamen supporteren. De spelers (en coaches) vinden het prachtig dat iedereen zo betrokken is.

20161113 Gteam2