Met goede tradities hoef je niet te breken en daarom stond 1 januari bij DAW ook dit jaar weer in het teken van de Nieuwjaarsreceptie. Met dank aan de Activiteitencommissie was de kantine weer sfeervol ingericht, zodat onze leden het nieuwe jaar met een warm en huiselijk gevoel in konden luiden.

Kees Dekkers 12,5 jaar grensrechter
Nadat iedereen klaar was met het uitwisselen van de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, nam voorzitter Henrie Lamers het woord voor het officiële gedeelte. Henrie zette eerst Kees Dekkers in het zonnetje. Kees is namelijk al 12,5 jaar lang de gedreven grensrechter van DAW 3, maar kon bij de Kaderavond in december helaas niet aanwezig zijn.

Henrie blikte vervolgens in vogelvlucht terug op het afgelopen seizoen en keek ook alvast vooruit: de fusie tussen DAW en Emos staat inmiddels bijna voor de deur. Ook dit jaar was Emos dan ook weer van de partij op de Nieuwjaarsreceptie en Emos-voorzitter Marjon Vos kreeg daarom ook even het woord. Marjon blikte terug op het geslaagde 50-jarig jubileum van Emos en ging in op de grote veranderingen die een fusie tussen DAW en Emos voor de leden van Emos met zich mee zal brengen. Marjon toonde begrip voor de emoties die deze veranderingen binnen haar vereniging losmaken, maar benadrukte nog eens dat het draagvlak voor de fusie erg groot is.

Tot besluit van het officiële gedeelte voerden Henrie en Marjon een flitsend showtje op, waarmee zij de aanwezigen in een mini-sketch meenamen in de aanloop naar de fusie tussen onze verenigingen. Het staaltje acteerwerk was ontroerend en verbluffend en nominaties voor de Oscarverkiezingen lijken slechts een kwestie van tijd.

Clubman van het Jaar: Gerard Manders
Tijdens de Nieuwjaarsreceptie wordt ieder jaar ook de Clubman van het Jaar gehuldigd. Dit jaar viel die eer ten deel aan Gerard Manders. Gerard steekt al decennia lang een groot deel van zijn vrije tijd in onze vereniging. Een greep uit de vele activiteiten: Gerard was lange tijd elftalleider bij de senioren, maakt al sinds mensheugenis onderdeel uit van de organisatie van de Simply The Best quiz en is als scheidsrechter actief bij zowel de junioren als de senioren. Verder heeft Gerard als voorzitter van de Technische Commissie zitting in het hoofdbestuur van DAW en had hij als lid van die Technische Commissie een hele grote rol in de totstandkoming van het nieuwe Technisch Beleidsplan.

De keuze voor Gerard Manders als clubman wordt breed gedragen. Henrie deelde een aantal argumenten van Kaderleden voor hun keuze met de aanwezigen, waarbij de motivatie ‘Verdere toelichting overbodig.’ misschien nog wel het meest veelzeggend was. Voorzitter Lamers was dan ook vol lof en schetste Gerard als een zeer betrokken vrijwilliger met een stevige eigen mening die weloverwogen zijn beslissingen neemt. In het bijzijn van vrouw en kinderen mocht Gerard vervolgens trots de Kees Bogers trofee en een bijzondere oorkonde in ontvangst nemen.

Afsluiting
Nadat Gerard ook de felicitaties van alle aanwezigen in ontvangst genomen had, was er nog ruim voldoende tijd voor een gezellige evaluatie. DJ Sonny zorgde daarbij voor de muzikale begeleiding en dat was voor menigeen genoeg om zich dapper op de dansvloer te wagen. 2017 is weer goed begonnen.