De kantine van DAW was donderdagavond feestelijk ingericht door onze vrijwilligers van de Maandagmorgengroep. Niet omdat dit keer op extra fraai versierde tafels gekaart moest worden, maar omdat de jaarlijkse Sponsoravond van DAW weer op het menu stond. Die avond wordt jaarlijks gebruikt om wat terug te doen voor alle trouwe sponsoren van onze vereniging.

De Sponsorcommissie mocht zich verheugen op een mooie opkomst. Dat viel te begrijpen, want de hoofdact van de avond was dit jaar niemand minder dan Rob Scheepers. Rob is onder meer bekend van een aantal TV-optredens bij De Wereld Draait Door, waar hij vooral terecht kwam doordat hij in 2015 de Padoem Patsss Oneliner Extravaganza wist te winnen. Sinds april 2016 is hij met zijn show ‘Schroot’ in de theaters te zien en is hij wekelijks bij Martijn Muijs op Radio Veronica te horen, met zijn vaste rubriek ‘De week in oneliners’.

De hooggespannen verwachtingen werden ruimschoots ingelost. Rob was al direct vanaf het begin op dreef en beperkte zich niet tot zijn vaste teksten. Hij zocht met succes vaak de interactie met het publiek en vooral de kapsalon van Maarten Ploegmakers en de groothandel in tuinkabouters van Maarten van der Venne hielden zijn gemoederen flink bezig. Ook de aanstaande fusie met Emos bracht zijn fantasie keer op keer tot leven. Tenslotte kon hij het niet laten om zijn duidelijke mening over de (on)gastvrijheid van Limburgers met de aanwezigen te delen.

Halverwege het optreden van Scheepers zorgde voorzitter Henrie Lamers voor een iets minder grappig, maar desondanks erg leuk intermezzo: hij maakte namelijk bekend dat de gemeenteraad van Landerd zojuist besloten had om het noodzakelijke krediet ter beschikking te stellen, waardoor in feite niets meer aan een fusie tussen DAW en Emos in de weg staat. Henrie sprak de hoop uit dat de verenigingen komend seizoen al als gefuseerde vereniging de competitie in gaan.

Al met al kijken we dan ook terug op een zeer geslaagde avond. Onze sponsoren lieten zich door de avond heen goed in de watten leggen door onze vrijwilligers van de Barcommissie, die hun zaakjes ook dit keer weer uitstekend voor elkaar hadden. Nadat ook de geluiden uit Gelsenkirchen een positieve wending kregen, bleef het nog lang onrustig in de kantine. Toen de vrijdag al enige tijd onderweg was, vertrokken de laatste aanwezigen het strijdtoneel. Moe, maar zeer voldaan.

Sponsoren bedankt voor jullie komst!

Catering2

Publiek vermaakt zich1