Voormalig profspeler Erik van der Ven is toegelaten tot de opleiding Coach Betaald Voetbal. De voormalig speler van DAW, PSV, Racing Genk, Helmond Sport, Emmen, FC Oss en De Treffers is één van de 14 cursisten die zijn geselecteerd om de opleiding te volgen. De broer van DAW's hoofdtrainer Rob van der Ven en aanvoerder Bas van der Ven bevindt zich in het gezelschap van Kees van Wonderen, Geert Brusselers, Adrie Poldervaart, Peter Reekers, Jeroen Rijswijk, Jurgen Seegers, Arne Slot, Koen Stam, Sjord Ultee, Peter Uneken, Fuat Usta, en Mischa Visser.

De opleiding, die officieel de naam UEFA Pro draagt, is de hoogste trainersopleiding in Nederland. Afgestudeerden kunnen met dit diploma op zak zelfstandig als hoofdtrainer aan de slag in het betaald voetbal. De opleidng is vernieuwd. Vanaf dit seizoen krijgen cursisten nog meer een programma op maat aangeboden en worden daarbij ondersteund door een leercoach. Er komt een minder vastgelegd studieprogramma en er is meer ruimte voor eigen ontwikkeling waardoor de cursisten meer eigen verantwoordelijkheid krijgen, uiteraard binnen de kaders die UEFA aan dit diploma stelt.

Op dit moment is Erik assistent-trainer bij FC Den Bosch en sinds kort hoofdtrainer van de beloften van FC Den Bosch. DAW wenst Erik veel succes bij het behalen van zijn diploma!

Erik van der Ven