Schaijkenaren Wim en Peter houden als ervaringsdeskundigen op 17 mei a.s. een avond over verslavingen in De Phoenix.

‘Wij willen het er over hebben’. Zo heet de avond die onder leiding staat van drugsexpert Charles Dorpmans over verslaving in de breedste zin van het woord. Van een eetstoornis, alcohol- en drugsverslaving tot gok-, seks- en gameverslaving. Initiatiefnemers zijn twee ‘verslaafden in herstel’, de Schaijkenaren Peter (27) en Wim (38), vrijwilligers bij Moed-Brabant. “Wij weten nu de weg naar het herstel van onze verslaving te vinden en willen anderen hier ook graag mee helpen.”

Het taboe van een verslaving doorbreken, dat is het belangrijkste doel dat Wim en Peter willen bereiken. “Toen ik op mijn zestiende carnaval vierde en er iemand in de bosjes lag te kotsen van de drank, werd er hard gelachen. Maar als het gaat om cocaïne is het opeens een heel ander verhaal, dan is het taboe.”

De bijeenkomst ‘Wij willen het er over hebben’ wordt op woensdag 17 mei van 19.30 tot 21 uur gehouden in dorpshuis De Phoenix in Schaijk. Ontvangst is om 19 uur.