Traditie: Nieuwjaarsreceptie op 1 januari

Traditiegetrouw luidt DAW op 1 januari het nieuwe sportjaar in met de welbekende nieuwjaarsreceptie. Klokslag 15.00 uur kwamen de eerste enthousiastelingen tezamen in de accommodatie. Het was tevens de eerste nieuwjaarsreceptie als nieuwe vereniging. Uiteraard werd er door voorzitter Henrie Lamers teruggeblikt op het afgelopen jaar. De fusie tussen de Schaijkse voetbal- en korfbalvereniging was de rode draad in het jaar 2017: Nieuwe naam, nieuwe statuten, nieuw logo (Arthur, nogmaals bedankt!), nieuw bestuur, nieuwe kledinglijn, nieuwe website (Martijn, nogmaals bedankt!). Maar ook werd teruggeblikt op de andere hoogte- en dieptepunten binnen de vereniging, zowel de sport gerelateerde als niet sport gerelateerde gebeurtenissen.

Sportieve terugblik op 2017
- Het bereiken van de nacompetitie door DAW 1, waar het helaas tegen Sparta '18 ternauwernood werd uitgeschakeld na een zinderende slotfase in de uitwedstrijd.
- Handhaving van DAW Dames 1 in de 2e klasse en het behalen van de bekerfinale waarin het helaas met 2-1 verloor van Helden.
- De vier hoogste jeugdelftallen (JO 19-1, JO 17-1, JO 15-1, JO 13-1) werden allen winterkampioen op het einde van 2017. JO 19-1 en JO 15-1 herstelden zich hiermee na degradatie uit de Hoofdklasse aan het slot van het seizoen '16-'17.
- DAW Korfbal 2 werd kampioen in de Reserve Hoofdklasse, waarmee promotie naar de Reserve Topklasse een feit werd!
- Het G-Team startte in januari 2017 met het voetballen in competitieverband, waarin zij het keurig deden.
- In navolging van het G-voetbal werd in september het G-korfbal gelanceerd!
- Op dinsdag 21 november werd samen met Estria Walking Football gelanceerd. Het animo is groot!

Enkele (sportieve) dieptepunten waren er uiteraard ook. Het aantal damesteams is teruggelopen van 4 naar 2. Met de doorstroming vanuit de jeugd hoopt DAW uiteindelijk weer drie damesteams in competitieverband te hebben. Ook de degradatie van DAW JO 19-1 en DAW JO 15-1 werden benoemd. Zoals hierboven is te zien, is het herstel inmiddels ingezet. Vanuit de korfbaltak degradeerde DAW Korfbal 1 vanuit de Overgangsklasse naar de 1e Klasse, wat eigenlijk DAW onwaardig is.

Andere hoogtepunten in het jaar 2017
Andere opmerkelijke DAW gerelateerde hoogtepunten in 2017: Gerard Manders werd clubman exact één jaar geleden. Johanna van Mun is terug bij DAW als gastvrouw bij de thuiswedstrijden bij DAW 1. DAW sloot een overeenkomst met de Buurtsportcoach. Enkele DAW'-ers Koninklijk onderscheiden: Wim van Son, Gerrit van der Linden en Leonie van der Heijden kregen een speldje voor hun verdiensten. Medio mei speelde Willy van Tilburg zijn allerlaatste wedstrijd ooit, in een voor hem georganiseerde jubileumwedstrijd. De muntenautomaat is in gebruik genomen. En sinds de uitrol van het nieuwe tenue zijn veel DAW teams in het nieuw gestoken. Het sportpark laat steeds meer de kleuren zien van de nieuwe vereniging!

Clubman/vrouw van het jaar!
Later op de avond werd het tijd voor de bekendmaking van de clubman/vrouw van het jaar. Dit jaar waren het er twee! Na vele hints werd het duidelijk. Leo van Mun en Marjon Vos werden respectievelijk clubman- en vrouw van het jaar! Samen met hun familie werden zij in het zonnetje gezet. Leo is al vele jaren actief bij DAW met een indrukwekkende lijst met vrijwilligerstaken. Jarenlang is hij clubscheidsrechter (ook van de KNVB) geweest. En een decennium lang rende hij langs de lijn bij DAW 1 als assistent-scheidsrechter. Bovenal was hij ook het gezicht van het wedstrijdsecretariaat van DAW. Liefst 18 jaar heeft hij de functie van wedstrijdsecretaris vervuld. Datzelfde aantal jaren is hij lid geweest van het hoofdbestuur van onze vereniging. In de nieuwe vereniging vervult Leo nog steeds de rol van wedstrijdsecretaris, als onderdeel van de afdeling Voetbal senioren. Leo (maar ook Rens, Pascal, Sandra en de kleinkinderen Isabelle en Lex): van harte gefeliciteerd! Dan Marjon. Marjon heeft op haar 32e al een heel korfballeven achter de rug. Een kruisbandblessure dwong haar te stoppen op het hoogste niveau. Lang trainster geweest binnen de jeugd werd zij in 2004 lid van de jeugdcommissie en trad later toe tot de jubileumcommissie van EMOS (i.h.k.v. 40-jarig bestaan). Ook was zij wedstrijdsecretaris bij de junioren en actief bij het populaire korfbalkamp. In 2013 werd Marjon voorzitter van EMOS en binnen DAW Schaijk is zij secretaris. Met enthousiasme en overtuigingskracht heeft ze een belangrijke rol binnen het fusieproces gehad en kijkt zij rijkelijk uit naar de verdere toekomst van DAW Schaijk. Marjon, maar ook Ron en Dries: van harte gefeliciteerd!

LeovanMunClubman2018

Trots toont Leo, met op de achtergrond zijn familie, zijn oorkonde.

Clbumanenvrouw2018

Van links naar rechts: Voorzitter Henrie Lamers, Ron, Clubvrouw van het jaar Marjon, Clubman van het jaar Leo, Rentia, Pascal, Isabelle, Sandra en Lex

Meer foto's hier

Latertje

Uiteraard zou dit weer een latertje worden. Op de beats van DJ Sven, naast voetballer van ons derde elftal ook bekend als 'Sventertainer, vermaakten alle aanwezigen zich opperbest. Het jaar 2018 is hiermee officeel van start gegaan voor DAW Schaijk!

DAW3

DAW 3 was ook aanwezig om 'hun' Sventertainer aan te moedigen.

Dedrievlaggersvandeselectie

De drie assistent-scheidsrechters van de A-selectie vermaakten zich opperbest: Kees Dekkers, Harrie van der Heijden en Patrick Droomers

Tagged under Activiteiten