UDEN - Het werd een rampjaar voor DAW vorig seizoen. Een voetbaljaar wat je zo snel mogelijk wil skippen uit je voetbalgeheugen. Het zal je maar gebeuren in je eerste jaar als trainer bij je nieuwe club. Het overkwam Jürgen van Wanrooij (33) in nota bene zijn eerste jaar als trainer van het Schaijkse DAW.

De persoon in kwestie heeft er wel een verklaring voor. Van Wanrooij: "Vorig seizoen begon het al met de rode kaart van Maikel van Orsouw in de beker met Herpinia. Ruud Zegers brak zijn sleutelbeen, Joris Lange was inmiddels gestopt en nog meer blessures staken zich de kop op. Allemaal dragende spelers dat vang je zo niet even op. Bovendien werkt dat mentaal ook door op je groep als de winst uitblijft."

Dit seizoen is dat allemaal anders. DAW staat weer op kop van de ranglijst. Voor de club die ooit derdeklasse speelde is de missie duidelijk: zo snelmogelijk weer terug naar de vierdeklasse. Van Wanrooij: "Dat is duidelijk, DAW speelt nu beneden haar niveau. Gelukkig lopen de zaken wat beter. Zondag hebben we in een direct duel om de bovenste plek gewonnen van concurrent DVG (1-0 red. PK)We gaan voor het hoogste daar mogen we ons niet voor verschuilen. Zoals de zaken er nu voorstaan, promoveert alleen de kampioen. Dit heeft ons de Heer Tax van de KNVB gemeld. Er bestaan zoveel lezingen over die promotie/degradatie regels dat we ons maar even aan zijn uitspraak houden. Wat er dan nog eventueel komt zien we wel." De plannen in Schaijk zijn duidelijk: promoveren. De start van DAW was hoe dan ook voortvarend. Hoogste tijd voor de prognoses van Jürgen van Wanrooij.....

GVV'57 - FC UDEN -1-
"Ik hoorde van Barry Rijkers van UDI-2 dat GVV een aardig voetballende ploeg is. Het tweede van UDI speelde er in de voorbereiding tegen. Bij FC Uden is Remco Snoep weggevallen dat scheelt minstens vijftien doelpunten voor die club. Ze zijn wat wisselvallig."

DVG - RKVV Keldonk -1-
"Ik vond DVG een goed voetballende ploeg. Het is onze concurrent samen met Avesteyn en SES. Die gaan daar in Liempde echt wel winnen. Keldonk is de enige ploeg die ons een punt afpakte op dat smalle veldje daar."

RAVENSTEIN - AVESTEYN -2-
"Ravenstein viel me daar erg tegen. Alles wat op hun helft kwam ramde ze naar voren. Niet bepaalt mijn idee over voetbal. Dat gaat Avesteyn daar winnen."

OLLANDIA - SDDL -3-
"Ik ken ze geen van beiden. Het zijn teams die voor mij grote onbekende zijn. Ik houd het op een gelijkspel."

WHV - SES -3-
"WHV heeft tot op heden drie maal gelijkgespeeld. Dat wordt zondag de vierde keer. Ik had meer van de Loosbroekers verwacht. Ze hebben een paar leuke voetballers erbij gekregen onder anderen Tim en Ruud Wijnen van Prinses Irene. Ook van HVCH is er nog iemand over. Dat moet toch een stap in de goede richting zijn. Ik denk dat ze de traditie van deze competitie voortzetten en weer gelijkspelen.

SBV - DAW -2-
"We zullen georganiseerd moeten spelen en waken dat we niet in het mes lopen. Leo Ouwens heeft er een goede organisatie neergezet in Haren. Ze wonnen van Geffen voor de beker en speelden gelijk tegen Berghem Sport. SBV is dan ook door voor de volgende ronde wat ik bijzonder knap vind. Wij deden het ook niet slecht door Margriet uit te schakelen en ook wij zijn door. Zondag uit bij SBV in Haren moeten we drie punten pakken op dat kleine veldje daar, dan blijven we zeker in de race.

(bron: Kliksport. Tekst + foto www.peterkuijpers.nl)