Sinds enkele weken is de keeperstraining bij DAW weer opgestart. Na een volledige terugval na afgelopen seizoen zijn we er toch weer in geslaagd om de keeperstraining van de jeugd op de rol te krijgen. De opzet is wel wat veranderd ten opzichte van vorig jaar.
Rudie Geurts zal de begeleider worden van de keeperstrainers (John Spierings, Michel van Orsouw en Ron van den Heuvel) die de trainingen zullen gaan verzorgen. Ook zal er vaker op de zaterdag gekeken worden naar de vorderingen van de keepers. Een ander verschil is de samenstelling van de groepen. Ten eerste zullen deze niet meer dan 4 keepers bevatten en ten tweede moet het onderling verschil tussen de keepers niet te groot zijn. Dit om voor alle keepers de training zo nuttig mogelijk te maken. Indien er meer keeperstrainers gevonden worden, kunnen meedere keepers training krijgen.
Behalve op de keeperstraining kunnen keepers ook prima "opgeleid" worden tijdens de reguliere voetbaltrainingen. Aandacht voor de keeper is ook dan heel belangrijk. Op 9 oktober hield Rudie Geurts samen met de keeperstrainers een demonstatietraining om een en ander uit te leggen, de keeperstraining, begeleiding van de keepers tijden de gewonde training, en de begeleiding van de keepers tijdens de wedstrijden. Voor deze avond waren alle jeugdkeepers en trainers van DAW uitgenodigd. Veel keepers, en helaas iets te weinig trainers kwamen op deze toch nuttige avond af.

Op dit moment is DAW in staat om keeperstraing te geven aan de keepers van de A1,B1,C1,C2,C3,D1,D2,D3,D4. Mochten zich nog meer keeperstrainers aanmelden, dan kan deze groep uitgebreid worden.

Kontaktpersoon en aanspreekpunt vanuit DAW is Henry van Boekel. 06-46227338

Hieronder een sfeerimpressie van de demonstratietraining op 9 oktober.