Wie?
De Schaijkse broers Gijs (44) en Bart (39) staan aan het roer van Uitvaartzorg Van Tilburg. Een familiebedrijf, waar betrokkenheid voorop staat, en dat al 90 jaar bestaat. Beide broers speelden vroeger bij DAW, maar écht fanatiek waren ze bij het badmintonnen. “Gruwelijk fanatiek”, zoals Gijs dat zegt. Momenteel speelt sport een minder prominente rol; soms hardlopen of soms een keer met de mountainbike de bossen in.

Wat?
In 1930 is Opa van Tilburg gestart met een taxibedrijf. Van Tilburg zorgde ook voor rouwvervoer en zo werd het gevraagd om uitvaarten te begeleiden. In de loop der jaren is het bedrijf hier verder in gegroeid. Vroeger had Van Tilburg ook nog een benzinestation, maar dat is alweer lang geleden verdwenen. In 2012 is het bedrijf gesplitst. Jan, Frank en Marijke zijn verder gegaan met het rouwvervoer en Gijs met de uitvaartzorg, waar later Bart is bijgekomen. Beide bedrijven werken nog steeds veelvuldig samen.

Waarom?
Een belangrijke drijfveer voor Gijs is om voor een mooi en waardig afscheid te zorgen. Voor de nabestaanden is dit belangrijk. “We stemmen veel af met de nabestaanden, zodat we er samen voor kunnen zorgen dat het goed en prettig geregeld is.”, vertelt Gijs “Een goed afscheid is de eerste verwerking. Het goede gevoel horen we ook terug van de nabestaanden.”

Uitvaartzorg Van Tilburg is ‘vanzelfsprekend’ sponsor van DAW Schaijk. “Wij moeten het hebben van de samenleving, dan is het ook belangrijk dat je iets terug doet voor de samenleving”, aldus Gijs van Tilburg. “En DAW Schaijk is een mooie club!”. Gijs is er regelmatig te vinden, als fanatiek supporter van het team van zijn zoon Sem.

Foto Uitvaartzorg Van Tilburg
"We doen graag iets terug voor de samenleving."

Tagged under Sponsoring