De coronabestemmingen nemen in snel tempo toe, dat zal niemand ontgaan zijn. We staan aan de vooravond dat de Veiligheidsregio Brabant-Noord samen met 7 andere regio's hoogstwaarschijnlijk tot corona-risciogebied wordt verklaard wegens de oplopende besmettingen. Dit gebeurde vorige week ook al in de regio's bij de Randstad. We zien we de gevolgen van de coronabesmettingen al terug in de amateursport. In het nieuwe voetbalseizoen zijn nu al 100 wedstrijden van de eerste elftallen van amateurclubs afgelast. Dat komt vooral door corona-uitbraken onder spelers van de clubs, waardoor hun elftallen niet in actie konden komen. Dat blijkt uit cijfers die BNR Nieuwsradio heeft opgevraagd bij voetbalbond KNVB. Diverse afgelastingen zijn er daarmee al vroeg in het seizoen te melden. Een greep uit recente nieuwsberichten uit de omgeving van onze vereniging:

- Vier seniorenteams van Nulandia (Nulandia 1, 2 en de beide damesteams) die afgelopen weekend langs de kant werden gehouden door zes besmettingen binnen deze vier teams.

- Coronabestemmingen eind augustus bij Margriet waardoor de wedstrijden van het eerste en tweede elftal werden afgelast.

- Constantia uit Wanroij dat haar competitiestart tegen EWC ' 46 uit het Limburgse Well niet zag doorgaan wegens een coronabesmetting bij het Limburgse team.

- De wedstrijden tussen FC Engelen – Schijndel en DVG – SCG’18 in de Derde Klasse C die niet doorgingen wegens (mogelijke) besmettingen.

- Vijfdeklasser SBV (Haren) die de wedstrijd tegen SCZ moesten afgelasten vanwege een coronasmetting in het team.

- De kraker in de hoofdklasse tussen OJC en Juliana’31 werd afgelast. Coronagevallen in de Rosmalense selectie hebben een streep gezet door de wedstrijd.

We prijzen ons als DAW Schaijk gelukkig dat er (voorlopig) nog 'gewoon' gevoetbald en gekorfbald kan worden. Bovenstaande nieuwsberichten wijzen er wel op dat het coronaprotocol dat is opgesteld zoveel mogelijk nageleefd moet worden. Niet alleen om gezond te blijven, wat uiteraard het belangrijkste is, maar ook om zoveel mogelijk te kunnen blijven voetballen en korfballen. Daarom doen we nogmaals een vriendelijk beroep op jullie medewerking om jullie gezonde verstand te gebruiken, zowel op onze sportaccommodatie als daarbuiten. Meer weten over hoe DAW omgaat met Corona? Kijk dan hier: https://dawschaijk.nl/corona De corona-protocollen zijn voor eenieder ook te vinden in de wedstrijdapps van de teams.

We wensen iedereen uiteraard weer veel succes toe dit weekend!

Met sportieve groet,

Het Bestuur van DAW Schaijk