Wie?
Familiebedrijf Schoppema Schaijk, inmiddels staat de vierde generatie aan het roer. Friso Schoppema is een bekend gezicht in Schaijk en uiteraard bij DAW. Friso is getrouwd met Anita en samen hebben zij twee zoons, Joep (11) en Kas (8). “Ik wil dat de vakken in de winkel goed gevuld zijn en alles moet er mooi en verzorgd uitzien. Ik vind het belangrijk dat de collega’s er plezier in hebben, zodat de klanten met een grote glimlach de winkel uitgaan”, legt Friso lachend uit.

Wat?
Bij Schoppema Schaijk kun je terecht voor alles op gebied van huishouding, speelgoed, decoratie, meubels én seizoenartikelen. Friso is sinds tien jaar verantwoordelijk voor de winkel en bezorging. Een jaar geleden heeft de winkel een metamorfose ondergaan. Friso zorgt nu zelf voor de inkoop. Als vakman is hij graag op de winkelvloer aanwezig en hij weet heel goed wat de klant wil. De uitstraling van de winkel is ook veranderd. Daar heeft Anita een belangrijk aandeel in. Met haar achtergrond als grafisch vormgeefster zorgt ze onder andere voor de folders en natuurlijk voor de webshop van Schoppema Schaijk.

Waarom?
In zijn jongere jaren heeft Friso zelf bij DAW gevoetbald. Beide zoons voetballen ook bij DAW Schaijk. Samen met Gertjan Peters geeft Friso elke week voetbaltraining aan de JO11-3, het team van zoon Joep. Voor Friso is het heel vanzelfsprekend dat Schoppema Schaijk sponsor is van onze vereniging. Friso geeft aan “We hebben elkaar allemaal nodig. De voetbalclub heeft ons nodig en wij de voetbalclub!”

Wat wil je nog kwijt?
“We mogen trots zijn wat we in Schaijk hebben staan. Het verenigingsleven, het winkelaanbod. De saamhorigheid is groot. Als we allemaal iets doen, dan is het zo geregeld, dat is de kracht van Schaijk”, aldus een trotse Friso.

Foto Schoppema Schaijk
"We hebben elkaar allemaal nodig. De voetbalclub heeft ons nodig en wij de voetbalclub!"