Op woensdag 18 mei ontvingen wij het droevige bericht dat Willie van Herpen op 54-jarige leeftijd is overleden. Een markante, aanwezige, bevlogen maar bovenal gezellige DAW-er is niet meer.

Geboren en getogen in Geffen verhuisde Willie naar Schaijk zijn liefde achterna, maar zijn Geffense roots en trots zou hij nooit verliezen. Hij debuteerde daar op 16-jarige leeftijd in het eerste elftal in de tweede klasse bij Nooit Gedacht. Iets wat volgens hem geen DAW-er ooit voor elkaar heeft gekregen, waar hij trots op was, en daarom ook vaak heeft laten horen. Ook terecht trots was hij op het feit dat hij daar nog steeds clubtopscoorder is met de meeste goals per seizoen ooit.
Bij DAW heeft Willie een lange staat van dienst opgebouwd. Hij heeft verschillende functies gehad en taken uitgevoerd, maar bovenal was Willie trainer van de jeugd waar hij diverse teams onder zijn hoede heeft gehad maar waar hij vooral heel lang “de trainer van de B1” is geweest. Diverse generaties zijn onder hem groot geworden en weten precies wat hij bedoelt met zijn uitspraak “dan mar kapot”. Het kenmerkt Willie dat hij altijd goede tot zeer goede banden met deze spelers heeft weten te onderhouden. De kunst van Willie was het verbinden. In zijn elftallen stond teamspirit altijd voorop. Hij wist als geen ander een hecht team neer te zetten wat voor elkaar door het vuur ging. Hij had het vermogen om ieder individu op zijn waarde in te kunnen schatten. “er bestaan geen lastige jongens” was zijn motto. Willie kon met iedereen overweg en wist alle ego’s ondergeschikt aan het team te maken. Een gave die slechts weinigen bezitten. Willie was duidelijk, direct, openhartig, loyaal en gezellig. Precies dat wat de jeugd van die leeftijd nodig heeft.

Na een korte onderbreking werd Willie opnieuw leider van de jeugd waarna hij in een aantal jaren verschillende teams onder zijn hoede had. Daar waar hij nodig was liet hij zich inzetten. In het seizoen 17/18 werd hij nog kampioen met de JO13-1. Twee jaar geleden gaf Willie aan te gaan stoppen als trainer. Zijn ziekte maakte dat hij te vaak afwezig moest zijn en hij voor zijn gevoel zich niet meer voor 100% (nee 110%) in kon zetten voor zijn teams. Omdat hij wel bij de jeugdafdeling betrokken wilde blijven trad hij toe tot de commissie jeugd technische zaken waar hij vorig seizoen voorzitter werd en daarmee lid van het jeugdbestuur. Willie was ambitieus en had nog veel mooie plannen. Zijn kracht zat hem in het directe overleg met trainers en spelers. Hij prefereerde de telefoon en het gesprek bij DAW boven de computer. Helaas heeft hij zijn ambities niet meer in kunnen vullen. Toch nog snel en onverwachts wist zijn ziekte deze keer nog harder toe te slaan. Willie was te vergelijken met een boemerang. Als hij weg was wist je zeker dat hij altijd toch weer terug kwam met veel energie en een behoorlijke impact. Daar kon je op rekenen. Helaas, deze keer kwam onze boemerang niet meer terug. Een strijd die niet gewonnen kon worden werd uiteindelijk dan toch verloren.

Willie, de jeugdafdeling van DAW Schaijk gaat je missen. Bedankt voor je tomeloze positieve inzet de afgelopen 25 jaar.
We wensen Laura, Koen & Daniek, Sjors en alle verdere familie en bekenden van Willie veel sterkte met dit verlies.

Bestuur, leden, vrijwilligers van DAW Schaijk
Bestuur en leden van Supportersvereniging DAW Schaijk