• Gepubliceerd in Voetbalnieuws

DAW won van Heeswijk en Emplina verslikte zich in Helvoirt, daardoor speelt DAW komende zondag uit tegen Brabantia voor de eerste ronde van de nacompetitie. Wint het dan volgen nog twee finales voor een plek in de 1e klasse.

DAW startte uitstekend, al in de tweede minuut een hoekschop van Siem van Merwijk, kopbal Mark Megens redding doelman Schouwer, in de rebound Robbert Knipping via een verdediger over het doel. Tiende minuut, Robbert Knipping stuurt schitterend Niels de Groot weg, de voorzet op maat, Mark Megens komt net te kort. Vrije Trap Freek van Boekel na een kwartier, de kopbal van Mark Megens is recht in de handen van de doelman. Één minuut later is het wel raak, Bart Vos over de rechterkant, de voorzet op neef Roel Janssen, koeltjes en beheerst de 1-0! DAW speelt een prima half uur maar geeft gaande de eerste helft het heft uit handen, de wedstrijd komt meer in evenwicht en het wachten is op de eerste kans voor Heeswijk. Vijf minuten voor rust, Jaap Maathuis verliest de bal aan Stef Adank, de anders zo trefzekere spits schiet gelukkig voor DAW over. Één minuut later is het alsnog raak, snijdende aanval door het DAW hart, Stef Adank op Juul Heerkens, die beheerst de gelijkmaker binnen schuift. Nog voor rust kan DAW op voorsprong komen Freek van Boekel op Bart Vos, teveel getreuzel, Heeswijk kan herstellen. Rust 1-1.

Helvoirt op voorsprong bij Empinia zijn de berichten, DAW virtueel in de nacompetitie, zelf winnen en we zien wel. Na een dik uur, Jacco van der Heijden op Roel Janssen, Roel kapt!!! twee spelers uit en schiet met links diagonaal binnen 2-1. DAW heeft het initiatief weer helemaal terug, het speelt frank en vrij. Roel Janssen soleert door de verdediging, op het laatste moment gestuit door de verdediging. Noah van Deijne is in de ploeg gekomen, soleert door de defensie wordt onreglementair gestuit door de Heeswijkse defensie. De strafschop wordt onberispelijk binnengeschoten door Mark Megens. 3-1. Vier minuten voor tijd combinatie over de rechterkant via de ingevallen Puck van Casteren en Noah van Deijne, voorzet Noah, Siem van Merwijk via de doelman bal over de lijn??? de uitstekende scheidsrechter van der Heyden, kan het niet beoordelen en moet de gresrechter geloven het blijft bij 3-1. Twitter meld een tussenstand van 1-2 bij Helvoirt, twee minuten wachten op het veld meld hetzelfde medium de eindstand, 1-2 verlies van Emplina de vreugde is groot, DAW naar de nacompetitie.

DAW_na_de_nacompetitie.jpg

De vreugde van de DAW’ers na het behalen van de nacompetitie, Niels en Robbert met de bloemen voor hun afscheid.

Na de wedstrijd mooie woorden van de voorzitter van de supportersvereniging, Bert Knipping, voor de afzwaaiers van DAW 1 Niels de Groot en Robbert Knipping worden in het zonnetje gezet, twee kanjers, we zullen ze gaan missen komend seizoen.

Brabantia zal de eerste horde zijn komende zondag. De nummer 13 van de 1e klasse eindigde als voorlaatste met 14 punten uit 24 duels, nummer laatst NEC trok zich terug uit de competitie. DAW speelt uit op het kunstgras van Brabantia. Nadere berichten over een busreis volgen. In de eindstand een ware houdini act van Venhorst, het speelt zich in de nacompetitie via een overwinning op CHC Vianen Vooruit degradeert rechtstreeks.

uitslagen 6-6

Real lunet 26-25
Venhorst 26-22 NC
EVVC 26-21 NC
Vianen Vooruit 26-19 degr.