’s Ochtends vroeg of overdag. In de zon of strijdend in de regen. Het afgelopen seizoen hebben onze pupillen vele wedstrijden, zowel in de competitie als vriendschappelijk, gespeeld.

Wij zijn blij dat onze jeugd, met het coronaseizoen van vorig jaar nog in ons achterhoofd, de competitie deze keer wél heeft kunnen uitspelen.
Wij zijn ook blij dat wij samen met jullie het korfbal- en voetbalseizoen feestelijk en sportief konden afsluiten. Zo is op zaterdag 18 mei voor de jongere pupillen van DAW Schaijk een slotdag op ons mooie sportpark georganiseerd.
Zoals de naam doet vermoeden is Slotdag een dag waarin de pupillen afscheid nemen van het voetbal- of korfbalseizoen.

Het afgelopen jaar hebben vele ouders regelmatig gekeken naar hoe hun zoon/dochter op de wedstrijdvelden presteerden. Sommige van de ouders wisten het langs de lijn allemaal mooi te vertellen, maar deze keer mochten zij hun praatjes zelf waarmaken.
Bij deze editie van de slotdag hebben de teams namelijk in meerdere speelrondes tegen de ouders gevoetbald/gekorfbald. En wat werd er toch fanatiek, maar sportief gespeeld!
Toch is het noemenswaardig dat sommige ouders nog even (conditioneel) op hun plek werden gezet.

Onze pupillen werden op deze dag verrast met een pakketje met daarin fruit, een ontbijtkoek, een zakje chips en wat te drinken. Dit pakketje was volledig gesponsord door de beide supermarkten in Schaijk: Albert Heijn Christiaens en Jumbo Schaijk.
Prachtig om te zien hoe, ook dit jaar, de twee supermarkten uit Schaijk de spreekwoordelijke handen ineen slaan met het doel een bijdrage te leveren aan een gezonde en feestelijke slotdag voor de pupillen van DAW Schaijk! Nogmaals dank voor het pakketje!

Tot slot werd op deze dag nog op de traditionele wijze penalty- en korfgeschoten.
De volgende pupillen vielen daarbij in de prijzen:

JO7:

Goud: Mees den Drijver
Zilver: Fleur Appelhof
Brons: Lynn v.d. Wijst

Het team van het jaar voor de wisselbokaal is geworden JO14-1.
Gefeliciteerd winnaars!

Pupillen, of jullie dit seizoen nou veel hebben gewonnen of verloren. Wat ons betreft zijn jullie onze kampioenen!
Korfballers, voetballers, vrijwilligers en sponsoren: bedankt voor het mooie seizoen!

Met sportieve groet,

De Jeugd activiteitencommissie