Na twee geschrapte edities kon het dit jaar dan weer wel: de traditionele nieuwjaarsreceptie van DAW Schaijk. Een traditie die weer heropgebouwd moet worden in het post-corona tijdperk, want het was jammer genoeg wat minder druk dan eerdere edities. Desalniettemin stonden de aanwezigen stil bij het afgelopen jaar, onder aanvoering van DJ Bert en natuurlijk voorzitter Henrie Lamers. Hij nam het woord, stipte de corona perikelen aan en stond stil bij de vele sportieve successen bij met name de hoogste voetbalteams heren, dames en jeugd. Ook stond hij stil bij een te groot aantal prominente leden en oud-leden die de club ontvallen zijn: Jet v/d Linden, Erwin Aarts, Ad Brouwers, Willy van Herpen en Pieter Vonk. Tenslotte lichtte Henrie enkele belangrijke besluiten toe die in de afgelopen ledenvergadering genomen zijn: een mogelijke energietoeslag op de contributie en de herontwikkeling van de tribune.

Daarna was het tijd voor enkele huldigingen: 5 jubilarissen met een 25 jaar kaderlidmaatschap en zelfs één kaderlid die zich al 50 jaar inzet voor de vereniging: Jan Janssen, Dorus van Oort, Leonard Steetsel, Henny Wingens, Hanny Romme en Gerrit v/d Linden. Ook bij de inzet van de gestopte en helaas verhinderde Willie v/d Heuvel werd uitgebreid stilgestaan: maarliefst 40 jaar heeft zij tenue’s gewassen voor de voetballers van DAW. Eerst voor de jeugd, sinds ongeveer 20 jaar de tenue’s van DAW voetbal 1, 2, 3 en JO-19 1. Een geweldige prestatie!

En de nieuwjaarsreceptie van DAW Schaijk is niet klaar voordat ook de DAW’er van het jaar bekend gemaakt is. Henrie begon met een aantal hints:

- Als hij of zij bij DAW is, is zij of hij er vaak ook.
- Het zou dus kunnen dat hij/zij en zij/hij iets met elkaar hebben.
- Ik durf te verklappen, dat is zo.
- Beiden vervullen belangrijke taken binnen DAW.
- 1e concrete hint, het is een hij!
- Het betreft een jongeman van middelbare leeftijd.
- Zijn favoriete voetbalclub is in de minderheid t.o.v. de voorkeuren bij de meeste van onze leden.
- Hij heeft wel het karakter van zijn favoriete club, een doorzetter.

Met deze hints was het voor de aanwezigen al snel duidelijk werd dat het hier ging om de wedstrijdsecretaris voetbal senioren: Jacques Schriks. Jacques, zichtbaar verrast, mocht zich bij de spreekstoel melden, waar zijn vrouw Beppie, zijn kinderen en kleinkinderen zich bij hem voegden. Bloemen, een kunstwerk van Idje van Dijk, de bokaal en een lange rij felicitaties mocht Jacques vervolgens in ontvangst nemen. Jacques; nogmaals gefeliciteerd!

Na deze huldigingen nam de aanwezige afgezant van de Gemeente Maashorst, wethouder Harold v/d Broek, nog het woord waarna de avond met een hapje en drankje informeel kon worden voortgezet. Sfeerimpressie in dit fotoverslag.

JacquesSchriks DAWer vh jaar