• Gepubliceerd in Voetbalnieuws

DAW Schaijk vocht voor de laatste kans op het kampioenschap het kwam uiteindelijk een paar punten tekort. Sparta’25 pakte een punt uit bij Heeswijk wat voldoende was voor de ploeg uit Beek en Donk. DAW haalde uit in Boxmeer voor de derde periode. Het won me maar liefst 1-8. Boekel sport en Schijndel verloren ruim, dus DAW pakte op basis van een veel beter doelgemiddelde de derde periode. De nacompetitie start voor DAW op 4 juni met een thuiswedstrijd tegen de laagst geklasseerde periode kampioen uit de klasse 2F van zuid 2, daar wordt volgende week de laatste speelronde nog gespeeld dus de tegenstander is nog niet bekend. Dan de wedstrijd!

In de openingsfase een mooie voorzet van Siem van Merwijk de kopbal van Cork Megens recht in de handen van de doelman van Boxmeer. Een kwart wedstrijd, balverovering Freek van Boekel op het middenveld, speelt Roel Janssen aan die vervolgens Jacco van der Heijden vrij voor de keeper zet. De afronding is prima 0-1 DAW is in de eerste helft de bovenliggende partij het verzuimd om de voorsprong uit te bouwen. Kansen genoeg, Hidde van der Heijden raakt de paal twee minuten voor de thee.

Na de pauze gaat het snel ,balverlies Olympia’18 op het middenveld Jacco van der Heijden ziet Corik Megens 0-2. Vijf minuten later, de enigste kans in de wedstrijd voor de ploeg van Wil Beijer, een strafschop. Okki van Dalen schiet strak binnen 1-2. Na een dik uur voetbal een bal van achteruit, Corik Megens kopt de door naar Jacco van der Heijden, strakke voorzet, Mitch Verstraaten is ongelukkig en glijd de bal in eigen doel. 1-3. Drie minuten later, diepe bal Freek van Boekel op Jacco van der Heijden, Jacco is niet zelfzuchtig, legt af op Roel Janssen die de 1-4 binnenschuift. Twee minuten later is het alweer prijs, Freek van Boekel geeft een diepte pass op Roel Janssen kapbeweging Roel, schiet de bal diagonaal tegen de touwen 1-5. Weer drie munten later de 1-6, Bart Vos snelt langs zijn tegenstander legt de bal op een presenteerblaadje voor Corik Megens, doelpunt nummer zes. Kwartier voor tijd schitterende pass, Robyen van der Heijden op Bart Vos, lage voorzet op Corik Megens keihard tegen de touwen 1-7. Een minuut voor tijd, Robyen van der Heijden bediend van achteruit invaller Noah van Deijne, Noah met een mooie actie in de verre hoek het slotakkoord 1-8!! We moeten ver terug in het archief willen zo’n grote overwinning terug vinden voor de competitie. Wie het weet mag het zeggen! (pinksterquizvraag)

We gaan dus 4 juni verder gezien de vorm en de gretigheid van dit elftal is er nog van alles mogelijk voor een mooie juni maand! Hou deze site in de gaten voor meer info!

23-5-2023

uitslag