Op 1 januari 2010 heeft DAW haar leden in de gelegenheid gesteld elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Zoals altijd in de vorm van een nieuwjaarsreceptie, die naast een gezellig informeel samenzijn ook enkele formele punten kende. Henrie Lamers, voorzitter van DAW, blikt terug op het afgelopen jaar en vooruit op het jaar 2010. Daarnaast wordt traditiegetrouw de clubman/vrouw van het jaar gekozen. Een nieuw, maar eenmalig, onderdeel was het even stilstaan bij alweer ons 900ste lid. Klik hier voor alle foto's!

Henrie Lamers heet alle aanwezigen welkom, mede namens de activiteitencommissie die ook dit jaar weer heeft zorggedragen voor de organisatie van de nieuwjaarsreceptie. Het gaat nog steeds goed met DAW. De club maakt een aanhoudende groei door. Niet alleen bij de jeugd met het dit jaar gestarte Kaboutervoetbal, maar ook bij de senioren met een 3e dameselftal. We hebben nu zelfs al 900 leden, terwijl 4 jaar geleden nog het 750ste lid werd geintroduceerd. Financieel is de club ook zeer gezond, ondanks afnemende subsidies. Structureel hogere sponsorinkomsten, hogere kantineopbrengsten en een bescheiden contributieverhoging (de contributie blijft beneden het gemiddelde van de regio) zorgen voor een positief resultaat.

Alleen sportief zijn we niet waar we moeten zijn. Met name als we kijken naar het eerste herenelftal. Dat moet structureel 4e klasse spelen met mogelijk termijnen in de 3e klasse, maar zeker niet in de 5e klasse, waar we nu bivakeren. Dat mag nooit meer gebeuren!

Het afgelopen jaar heeft in het teken gestaan van het 70-jarig bestaan, met een groot feest op 13 en 14 juni. Andere opvallende zaken van het afgelopen jaar: een nieuwe interactieve website, 4 noodkleedlokalen, een overkapping ofwel veranda aan de voorzijde van de kantine, Bouwbedrijf Van Dinther werd de nieuwe hoofdsponsor, Frans van de Zanden is namens kantine/bar het hoofdbestuur komen versterken en DAW heeft nieuwe statuten aangenomen. Ook zijn er enkele trieste momenten geweest afgelopen jaar. Het overlijden van Willy van Dijk, leider van de E2 en het vanwege een noodlottig ongeval overlijden van Judith van Opzeeland, speelster van de Meisjes C. Triest, hard en moeilijk.... het leven gaat verder, als club moet je verder.... maar niet zonder er op gepaste wijze bij stil te hebben gestaan en troost te hebben geboden aan de direct betrokkenen die hun verdriet ook binnen de club kwijt moeten kunnen. Hopelijk maken we zulke gebeurtenissen niet vaak mee.

Wat brengt ons dan 2010? Hopelijk promotie voor ons 1e herenelftal naar de 4e klasse. En hopelijk ook een nieuw sportpark dat een duurzame oplossing biedt voor de kwantitatieve en kwalitatieve problemen van de huidige accomodatie. Hierover zijn we nog steeds in overleg met de Gemeente Landerd en het ziet er naar uit dat we voor eind februari 2010 duidelijkheid krijgen. Duidelijk is inmiddels dat de insteek van alle partijen zal zijn om niet te verplaatsen, maar om het huidige sportpark rigoreus op de schop te nemen.

Tenslotte wil DAW al haar leden, vrijwilligers en supporters een geweldig en sportief 2010 toewensen!

Clubman/vrouw van het jaar
De uitverkiezen voor de Kees Bogers trofee gaat al jaren op dezelfde wijze. Leden van het hoofdbestuur, jeugdbestuur, commissies en seniorenkader mogen hun stem uitbrengen en daaruit volgt de verkiezing van de clubman/vrouw van het jaar. Al jaren leidt dit tot de juiste uitverkiezing, wat ook te merken valt aan de brede steun en toejuichingen. Dit jaar is het:
- een man;
- hier aanwezig (wat geen enkele moeite kostte);
- al een groot aantal jaren kaderlid;
- met name actief binnen de jeugdafdeling;
- elke zaterdag, maar ook vele zondagen, aanwezig op het sportpark;
- mede-initiatiefnemer van het kaboutervoetbal en de Commissie Jeugd Technische Zaken;
- jeugdleider; jeugdscheidsrechter, jeugdbestuurslid (al 15 jaar, waarvan 6 jaar als voorzitter) en tevens hoofdbestuurslid (6 jaar, waarbij hij nu als vice-voorzitter optreedt).

Ofwel Clubman 2009: Marcel van den Heuvel !!

Citaten uit de nominaties:
- positieve uitstraling, betrokkenheid, aandacht voor iedereen, enthousiasme.
- meest opmerkelijke citaten; "lijkt me duidelijk" en "geen verdere uitleg nodig".

Marcel: van harte gefeliciteerd; ook aan je vrouw Sylvia en je kinderen Kim en Jens! Een zeer terechte opvolger van Mari v/d Venne! Marcel ontvangt de Kees Bogers trofee (nadat Sylvia zijn naamplaatje op de trofee heeft geplakt), een kunstwerk van Ietje van Dijk en vele handen ter felicitatie van de aanwezigen.

DAW's 900ste lid
DAW groeit al vanaf 1993 toen met 450 leden een kentering kwam in de daling. In 1999 met het 60-jarig bestaan werd het 600ste lid gepresenteerd, op 1 januari 2006 het 750ste lid en op de slotdag in juli 2007 het 800ste lid: Willem Janssen. We zijn dus in 2,5 jaar tijd met 100 leden gegroeid.

Uiteraard is ons 900ste lid een kabouter, want door het kaboutervoetbal heeft de groei van DAW weer een boost gekregen. Het kaboutervoetbal is dit seizoen opgestart. Zij spelen op zaterdagmiddag op het trainingsveld aan de Bossestraat of als het te koud is in de zaal. Het 900ste lid is..... Isa Lamers !! Zij ontvangt in bijzijn van ouders Peter en Yolanda en broers Stan en Lars: een DAW-oorkonde, maar ook een bal en een DAW-trainingspak gesponsord door Van Tilburg Mode en Sport te Nistelrode.