Het team “Tis Wa met Bud en onze Har” bleek tijdens deze 3e en laatste voorronde van Simply the Best over de juiste mix tussen jong en iets minder jong te beschikken. Met 61 punten werd dit team de verrassende dagwinnaar.

Ondanks de barre weersomstandigheden hadden alle aangemelde teams en vele toeschouwers de besneeuwde weg naar de DAW-kantine weten te vinden. De teams zaten nog maar net of kregen meteen een zeer pittige ronde “Sport” voor de kiezen. Bijzonder lage scores vielen hier te noteren, oud-winnaar “Nôvenant” kwam aardig uit de startblokken en was met 10 punten hier de topscorer.

Ook tijdens de spectaculaire ronde met de Mystery Guest hadden de teams het moeilijk. Toon Derks wist met assistentie van Mieke Hommeles een schitterende Pinokkio neer te zetten. Zonder vragen wist geen enkel team deze Mystery Guest te ontmaskeren. Na tientallen vragen als “Bent u ondernemer”, “Bent u leider van de F’jes van DAW” en “Speelt uw dochter korfbal”, wisten uiteindelijk slechts 8 van de 19 teams de juist naam op papier te krijgen: Nico Geurts. Nico is jarenlang hét gezicht geweest van Van Sons eethuis ’t Durp, maar heeft helaas deze activiteiten om gezondheidsredenen per 1 januari jongstleden op moeten geven. De teams raakten met name hierdoor erg in verwarring. Bij DAW staat Nico bekend als een bevlogen jeugdleider, die op zijn geheel eigen, enthousiaste manier, de jongste DAW’ertjes de basis van het voetbal bijbrengt. Uit het spontane applaus viel op te maken dat de organisatie ook met deze Mystery Guest een goede keus had gemaakt.

STB_2009_2010_-_3_010

Als laatste wapenfeit gaf Nico een flinke slinger aan het Rad en bepaalde hiermee de categorie voor de Blinde Ronde op Natuur en Wetenschap. Een ronde voor de Willy Wortels onder de deelnemers.

Met vragen over o.a. Alfred Nobel, het aantal chromosomen in een menselijk lichaam, de naam voor een mannetjes-dolfijn en de naam van de schaal die de windsnelheid aanduidt, was deze ronde goed te doen. “Gregor super Salto” wist hier zelfs het all-time-high record van Simply the Best te evenaren met 19 goede antwoorden.

De laatste ronde is traditioneel “Algemeen”. Veel teams hadden hun joker nog tegoed, en hierdoor waren nog veel teams in de race voor een plek in de finale.

Ook Algemeen was goed te doen, met topscores voor “Bargezellig” (16) en “Wiseguys” en “RoBaNiWi” met 15 goede antwoorden.

Nadat ook de punten voor de benaderingsvragen waren toegekend was onderstaande eindstand bekend:
1)         Tis Wa met Bud en onze Har            61

2)         Bargezellig                                         58

3)         Wiseguys                                           57

4)         RoBaNiWi                                         55

5)         BVOV en Gast                                  54

5)         Goud van Oud                                  54

7)         Gregor super salto                              53

8)         VAW                                                 48

8)         Roar Mar Woar                                  48

10)       Durdouwers mannen                         47

10)       Alp d’Huiz                                         47

12)       Durdouwers vrouwen                        42

13)       Nôvenant                                           41

14)       Uli’s Wonderboys                              38

15)       Frank en z’n Bende                           37

16)       Waar blijven die hapjes                      34

16)       Rooibos                                              34

18)       Groepje van 5                                    25

19)       WDCT                                             24

De eerste 7 teams hebben zich weten te plaatsen voor de Grote Finale op zaterdag 16 januari. Als beste nr. 8 over de 3 voorronden hebben “de W’tjes” zich ook geplaatst. Opvallend is verder het teleurstellende optreden van oud-winnaars Nôvenant die met een 13e plaats niet in de buurt kwamen van de Finale. Ook VAW, toch een vertrouwd gezicht in de Finale, slaagde er dit keer niet in deze te bereiken.

Aanstaande zaterdag 16 januari dus de Grote Finale. Teams die hier in actie komen moeten weten dat er geen wissels toegepast kunnen worden binnen de teams, je speelt met hetzelfde teams als in de voorronde. Verder gaan er geen punten van de voorronde mee naar de Finale. Iedereen begint weer op 0.

Deelnemers Finale:

Geen Idee

Abe vd Ban fanclub

Aanvang: 20.00 uur.

Kwisarena open: 19.15 uur.

Deelnemers en publiek graag op tijd aanwezig.