Door een 1e plaats in de zaalvoetbalcompetitie en het winnen van de regiofinale in Volkel wist DAW F1 zich te plaatsen voor de districtsfinale van de winterzaalvoetbalcompetitie van KNVB district Zuid II. De districtsfinale werd zaterdag 27 februari gespeeld in Nederweert tegen de winnaars van de 5 overige regio's in district Zuid II.
DAW F1 behaalde hier een verdienstelijke 3e plaats. Later volgt een uitgebreider verslag van dit toernooi.

Het team, leiding en supporters vertrokken zaterdag 27 febrauri 2010 vol enthousiasme richting noord Limburg voor de districtsfinale Zuid 2.

Net aangekomen in sfeervolle sporthal werd door de KNVB het openingswoordje gehouden en de gebruikelijke huis- en spelregels, nadat dit achter de rug was kon DAW zich omkleden en zich voorbereiden op de 2 poule wedstrijden.

De eerste tegenstander was SVM F1 (Munstergeleen), na een moeizame start kwam DAW op 1-0 door een mooi afstandschot, snel daarna werd het 2-0 en was het verzet bij de tegenstander gebroken. 2 Minuten voor tijd werd het via een eigen doelpunt nog 3-0.

De 2e wedstrijd was tegen het team uit Maastricht RKVVL/Polaris F1, dit was een spannende en gelijkopgaande wedstrijd. Bij de tegenstanders liepen 2 spelertjes rond die steeds voor gevaar zorgde in de achterhoede van DAW maar door goed bij de les te blijven kon achterin de nul gehouden worden alleen konden we zelf ook niet tot scoren komen en daardoor eindigde deze wedstrijd in 0-0.

Op doelsaldo werd DAW 2e en moesten we tegen de nummer 1 van de andere poule voetballen, deze tegenstander uit Herten genaamd SHH F1 had in de andere poule veel indruk gemaakt door de wedstrijden makkelijk te winnen.

DAW begon erg goed aan de wedstrijd en een doelpunt hing in de lucht, enkele goed opgezette aanvallen resulteerden echter niet in een doelpunt. Halverwege de wedstrijd werd uit ongevaarlijke situatie toch door SHH gescoord. Na deze tegenslag ging DAW zeker niet bij de pakken neerzitten en creëerden nog enkele goede kansen maar het zat het team van DAW niet mee en de verdiende gelijkmaker viel niet waardoor de wedstrijd met 1-0 verloren ging.

De laatste wedstrijd van DAW ging dus om de 3e en 4e plaats en de opponent was HBSV F1 (Venlo). Deze wedstrijd kenmerkte zich doordat beide teams erg rommelig speelden en er voor beide teams geen  echte scoringskansen kwamen, de wedstrijd eindigde in een stand waarmee die ook begon: 0-0. Penalty’s moesten uitkomst bieden, de eerste 2 strafschoppen werden door beide teams gescoord. De 3e werd door DAW ook gescoord maar de keeper van DAW stopte de 3e pingel van de tegenstander. Nadat DAW ook nummer 4 en 5 wisten te scoren waren we zeker van de dikverdiende 3e plaats op dit leuke toernooi.

Na de prijsuitreiking met een hele mooie en grote beker werd de terugreis ingezet en werden de spelertjes door het jeugdbestuur bij thuiskomst in de kantine getrakteerd op drinken, friet en een heerlijke snack.

Uiteraard had de leiding en supporters ook reden voor een feest in de DAW kantine en werd de leuke dag gezellig afgesloten.

Nogmaals DAW F1 proficiat met deze mooie prestatie!!

F1_Nederweert_2

F1_Nederweert_1