Jan van Boxtel scoort 1e doelpunt op het nieuwe kunstgrasveld.
Vrijdagmiddag (24-9-2010), de goals zijn zojuist geplaatst en het 1e doelpunt werd al gemaakt. Jan onze vaste lijnentrekker bij DAW heeft, nu er een kunstgrasveld ligt, kennelijk tijd over.
Daarom besloot hij om zijn techniek bij te schaven op het nemen van strafschoppen. Kompleet met groenen rubberen laarzen was het Jan die vanaf elf meter de bal onberispelijk in het doel schoot. Zowaar een mooi begin voor het prachtige aangelegde kunstgrasveld, een ware aanwinst voor onze vereniging.
De andere leden zullen tot 1 oktober geduld moeten hebben om op het veld te mogen voetballen, dit om fiscale redenen. Van de gemeente Landerd mag er absoluut niet getraind en/of gevoetbald worden voor 1 oktober (einde 3e kwartaal), verder zullen ook op 1 oktober de lichtmasten geplaatst worden. Ook werden vandaag de uitklapbare F goaltjes geplaatst. Overigens dienen deze doeltjes ten alle tijden met 2 man te worden ingeklapt en uitgeklapt. Het is maar dat u het weet.

Jan scoort 1e doelpunt.

Afgelopen week (week 22-8-2010) is de lavalaag aangevoerd en opgebracht op de zandonderbouw. Dit lava is per schip in de haven van Oss gekomen en vanaf daar in 2 dagen naar het kunstgrasveld gereden. De lava is aangebracht en geprofileerd met een kilverbak achter een trekker. Vervolgens is de lavalaag gekeurd op dikte door een onafhankelijk keuringsinstituut. Zaterdag is reeds een start gemaakt met het verleggen van de kunstgrasmat. Hierbij worden eerst rollen kunstgras van 3 meter breed uitgerold. Vervolgens zullen deze op maat gesneden worden. Bij droog weer worden de losse matten aan elkaar verlijmd. Dit zal deze week gebeuren. Afhankelijk van het weer zal deze week ook een start gemaakt worden met het instrooien van de kunstgrasmat.

kunstgras1

kunstgras2

kunstgras3

kunstgras4

Deze week (17-8-2010) worden de betonplaten aangebracht. De betonplaten van 2 * 2 meter en voor de helft 2 * 1 meter vormen de randen van het veld. Op de betonplaten zal t.z.t. de omheining worden gemonteerd. De betonplaten worden met een enorme zuignap op de plaats gebracht. Overigens kwamen vandaag Burgemeester Doorn, wethouder Raaijmakers, wethouder Van Dongen, hoofd CCT Van Gorp en projectleider De Looijer een bezoek brengen aan DAW om met eigen ogen de vorderingen van het aan te leggen kunstgrasveld te aanschouwen.

kunstgrasveld

Inmiddels (11-8-2010) is er het M3C zand ingereden en is men begonnen met het aanleggen van de drainage. Hiermee heeft men 3 dagen gereden om vanuit Bakel het zand (zo'n 3000 m3) bij DAW te krijgen!!
Het kunstgrasveld zal rondom verhard worden met betonplaten. Volgens planning zal men daar volgende week mee gaan beginnen.

Foto: J. Harthoorn

(foto's: Jasper Harthoorn - Brabants Dagblad)

Vandaag (28-7-2010) zijn de rijplaten gelegd naar veld 3 en is in de namiddag de kraan begonnen met het afgraven van het veld. Er moet namelijk ca 50 cm worden afgegraven wat neer komt in totaal zo’n 3200 m3 zand. Zo’n 160 vrachtwagens!! Leuke bijkomstigheid is dat dit werk is gegund aan DAW sponsor loonbedrijf Peter Loeffen. Naar verwachting zal het afgraven begin volgende week zijn afgerond.

rijplaten_veld_5

Vandaag (26-7-2010) zijn voorzichtig de eerste werkzaamheden gestart voor de aanleg van het kunstgrasveld op veld 3. Nadat de doelen en ballenvangers verwijderd waren kon men beginnen met het rooien van de houtwallen. Deze moeten voor een gedeelte weg om de afmetingen van het grotere veld te kunnen realiseren maar ook voor onderhoud aan het veld in de toekomst. Kunstgrasvelden en teveel bladeren gaan namelijk moeilijk samen.