Vandaag speelden de meiden van DAW M11B1thuis tegen NLC’03 M1B1. Het bleken uit de kluiten gewassen meiden te zijn. Maar dit deerde de MB1 niet en ze zochten meteen de aanval. Bij balverlies werd er meteen druk gezet, dat dit nut had bewees Joyce in de 4e minuut. Na een klutsbal vloog de bal erin en stond de 1-0 op het scorebord. Daarna zakte het spelbeeld iets in.Niet dat er problemen ontstonden achterin maar het was ondanks goed combineren steeds net niet. Na 27 minuten kon er opnieuw gejuicht worden.Lennie kapte haar man uit achter haar standbeen langs, daarna ontweek ze heel sierlijk een sliding en haalde verwoestend uit met links. Bam zo het kruis in, 2-0.

Vlak voor het rustsignaal wordt de afstand tussen NLC en DAW nog groter. Achterin bij NLC komt de bal in de kluts. De keepster blijft staan en Iris profiteert hier optimaal van 3-0. In de 48 min was Iris dichtbij de 4-0. Danique nam snel de vrije trap op de goed ingekomen Evy. Evy bereikt Iris maar die ziet haar schot net langs de verkeerde kant van de paal gaan.,Daarna een moment waar ik als trainster woest om wordt. Danique pakt de bal af van haar directe tegenstandster die haar daarna vol natrapt. Bah wat heb ik daar een hekel aan. Alleen een woordje van de scheids was de consequentie. Op zoiets staat maar 1 straf en dat is ROOD!!3 minuten later liet Danique haar voeten spreken op de enige juiste manier. Twee man uitspelen en dan de bal tegen het net plaatsen. Het enige juiste antwoord zo hoort voetbal te zijn.

10 minuten voor het einde van de wedstrijd werd de eindstand bepaald. Na goed voorbereidend werk van Joyce komt Iris aan de bal en met haar rechter kleine teen prikt ze de bal in de verre hoek waardoor de keepster kansloos is.

DAW M11B1 – NLC M11B1 5-0