Vrijdag 8 oktober was het dan zover: het nieuwe kunstgrasveld van DAW kon in gebruik worden genomen. Dat vroeg natuurlijk om een feestelijke opening en daarvoor werd FC Den Bosch uitgenodigd. Om 17.45 trapte DAW D1 af tegen FC Den Bosch onder 11 jaar. En om 19.00 uur speelde het eerste elftal van FC Den Bosch, momenteel bivakerend op de 6e plaats in de Jupiler League, tegen het eerste elftal van DAW. Tussen de wedstrijden door werd het veld formeel geopend door een woordje van Henri Lamers, voorzitter van DAW, en van Peter Raaijmakers, wethouder van de Gemeente Landerd.

De enkele honderden aanwezigen zouden 2 wedstrijden zien waarin DAW zeer aardig zou meevoetballen, maar uiteindelijk toch de overwinning aan FC Den Bosch moest laten. DAW D1 zou met 1-5 verliezen en DAW1 met 1-4. Dat de "punten"  niet in eigen huis konden worden gehouden, maakte aan de positieve stemming geen verschil. DAW liet zien over een werkelijk prachtig kunstgrasveld te beschikken, over betrokken supporters en sponsors en daarnaast over goede voetballers. Want er werd door de DAW-elftallen zeer behoorlijk gevoetbald, met als hoogtepunt de pass van Bas v/d Ven op de scorende Dirk van de Hoogen (of toch de panna waarop Bas v/d Ven zijn tegenstander trakteerde?). En dat terwijl de grootste Schaijkse talenten toch echt in het blauw van FC Den Bosch speelden.

Bij FC Den Bosch onder 11 jaar speelt Steven v/d Heijden een helftje mee. Steven zit eigenlijk een team hoger (<12 jaar) maar mag op vrijdag toch even mee voetballen tegen zijn oude club. Voor Steven en zijn oude teamgenootjes natuurlijk extra leuk. En bij het eerste elftal van FC Den Bosch staat natuurlijk Brahim Zaari op doel. Brahim wist zijn doel schoon te houden, maar moest toezien hoe DAW-doelman Rik v/d Linden een door Brahim genomen penalty stopte. Of het daaraan lag weet ik niet, maar Brahim zou in de 2e helft niet terugkeren op het veld. Tenslotte mocht Stijn de Looijer, momenteel speler van de A1, zijn officieuze debuut maken in het eerste elftal van FC Den Bosch. Hij werd in de 2e helft ingebracht en liet zien een grote toekomst te hebben. Wij willen via deze weg Stijn nogmaals feliciteren met zijn debuut!

Wat zeker ook het vermelden waard is, is het optreden van het arbitrale trio. Alle 3 Schaijkse scheidsrechters die namens de KNVB wedstrijden leiden. Peter Arts, Jan Hennevelt en Edwin Boot. Grootste talent, Edwin Boot (Edwin zit momenteel in de scheidsrechters talentenpool bij de KNVB. Hij fluit hoofdklasse en is vierde official bij de jupiler leage wedstrijden), had de wedstrijd prima onder controle. Peter en Jan waren als assistent-scheidsrechters ook foutloos. Ook talenten waar Schaijk trots op mag zijn!

Tenslotte willen wij een dankwoord uitspreken naar eenieder die de realisatie van dit kunstgrasveld mede mogelijk heeft gemaakt en natuurlijk ook naar FC Den Bosch dat geheel belangeloos heeft meegewerkt aan de feestelijke opening.

DSCF0084_tn

DSCF0085_tn