Na de winterstop in februari zal bij DAW wederom een scheidsrechterscursus georganiseerd gaan worden. Alle geinteresseerde DAWers van 16 jaar of ouder kunnen zich hier voor opgeven.DAW hoopt op deze manier haar gediplomeerde scheidsrechterspool uit te breiden zowel op de zaterdag bij de jeugd, alsook op zondag bij de senioren.
De cursus duurt 7 avonden, en zal op de maandagavond gehouden worden. Mocht je interesse hebben, kun je een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen met Gerard Manders (senioren; 461786) of Marcel vd Heuvel (junioren 462244). Een mooi aantal DAWers heeft zich al opgegeven.

Net als 4 seizoenen geleden zal het weer een gezellige en nuttige cursus worden waar je zeker geen spijt van krijgt. Ook voor degene die niet op korte termijn willen gaan fluiten, maar het wellicht ooit van plan zijn is dit een mooie gelegenheid om je scheidsrechterscertificaat te behalen.
De cursus gaat uit van de praktijk. Op het veld wordt geoefend in het leiding geven aan 22 spelers en het toepassen van de spelregels daarbij.

Onderwerpen in de cursus zijn:
* de 17 voetbalspelregels
* organisatie en administratie
* kennis van voetballen en voetballers
* leiding geven aan voetballers
* blessurepreventie
* praktische toepassing van deze onderwerpen

De deelnemers die aan de gestelde voorwaarden voldoen, ontvangen het diploma ”Basisopleiding Scheidsrechter Veldvoetbal”. We hopen dat ze met veel plezier bij DAW als scheidsrechter aan de gang zullen gaan.