Tijdens de 1e voorronde van Simply The Best lieten de 2 teams van Ok noch Ok zien al vroeg in topvorm te zijn. Ze lieten de andere favorieten achter zich, waarbij de 3e plek van "Toen was geluk heel gewoon" zeer opvallend was.

Maar liefst 64 teams (320 personen!) nemen deel aan de 10e editie van Simply the Best. De kwis wint nog altijd aan populariteit en het was dan ook al vroeg druk in het sfeervolle clubhuis van DAW.

STB_2010-2011_008

Tijdens deze 1e voorronde 21 teams aan de start, een bonte mengeling van jong en oud, man en vrouw, fanatieke- en gezelligheidsspelers.

De 1e vragenronde "Sport" was pittig, beide ONO's en de V'tjes lanceerden zichzelf met 15 goede antwoorden.

Daarna was het de beurt aan de Mystery Guest.
Het gordijn ging open en daar stond een van de meest gehate wereldleiders uit de recente geschiedenis: Saddam Hoesein.

STB_2010-2011_002

Hij zag er prachtig uit, een knap staaltje sminckwerk van Mieke Hommeles!
3 teams hadden geen vragen nodig om deze gast te ontmaskeren, de andere teams vuurde een spervuur aan vragen op Saddam af, die hij allemaal met de beste bedoelingen beantwoorde. Naast meer algemene vragen over werk, kinderen, carnaval en muziek, waren er ook zeer gerichte vragen bij zoals "Heb ik wel eens uw pruik gejat?" en "Heb ik onlangs een autosleutel voor U bijgemaakt?"
Uiteindelijk hadden 18 teams de juiste naam op papier staan: Willem Griffioen.
Willem is een veelzijdig man, en een graag geziene gast in Schaijk en ook bij DAW. Bekend als ondernemer (Slaap- en kinderwinkel Welterusten), zanger-entertainer (Mag Dat, Mari en de Mari's, Lass Mall Blasen), maar ook als sportman draait hij zijn hand niet om voor het lopen van een marathon.
Deelnemers en publiek dankten Willem voor zijn optreden met een groot applaus.

De "Blinde Ronde" werd door Willem door een flinke slinger aan het Rad bepaald op "Rondje Schaijk". De blinde ronde is traditioneel een schriftelijke ronde met veel beeldvragen. De deelnemers werden meegenomen kriskras door Schaijk en vele bekende en minder bekende Schaijkenaren passeerden de revue. De hoogste score werd hier behaald door "Toen was geluk heel gewoon" met 16 goede antwoorden.

De laatste vragenronde "Algemeen" was voor de meeste teams goed te doen. "Whatever", "de Dorsvlegels" en ONO2 bleken over een prima eindschot te beschikken met 16 goede antwoorden.

Nadat ook de punten voor de benaderingsvragen waren toegekend was onderstaande uitslag definitief. De eerste zeven teams hebben zich geplaatst voor de finale op 22 Januari. "BK en the broekies" waren de pechvogels van de avond, na een extra benaderingsvraag gingen niet zij maar "de Dorsvlegels" mee naar de finale.

Uitslag 1e voorronde STB - 18 December 2010
19 Meiden van Vur Mekoar 30
20 Dames 3 en Schep 27
21 Dames 4 21

(*)  door na extra benaderingsvraag.

De 2e voorronde van Simply the Best is op zaterdag 8 Januari 2011.
Namens de organisatie wensen wij iedereen fijne feestdagen toe, en een kwisrijk 2011!